Hoe krijg ik het beste verf van mijn handen?

Terpentine enz. Natuurlijk. Maar bestaan er ook middeltjes die wat vriendelijke zijn voor de huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41.6K

Het beste antwoord

Verfvlekken van uw handen verwijderen.

•Wrijf koffieprut met een scheutje wasmiddel op uw handen.
•Gebruik terpentine om uw handen schoon te maken maar u krijgt hier wel erge droge handen van. Met vochtig toiletpapier krijgt u zo uw handen schoon en fris.
•Voordat u gaat verven, wrijft u eerst handen droog in met unicura-zeep. Na het verven wast u uw handen en de verf spoelt er zo vanaf, geen terpentine meer nodig!
•Verf(vlekken) vliegen van uw handen af met olijfolie
•Verfhanden krijgt u schoon door uw handen te wassen met wat schuurmiddel, helpt ook perfect met "smeer" handen.
•U krijgt de verf ook makkelijk van uw handen af als u ze insmeert met boter. Een flinke klodder boter goed in masseren, even laten intrekken en afspoelen met water en daarna zeep en ze zijn schoon!

Wat ook goed helpt is Dreumex dat is garagezeep.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.in2wonen.nl/nieuws/verfvlekken-verwijderen-interieur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je bij schilderklusjes verf aan je handen krijgt laat dat zich, behalve met terpetine, ook redelijk verwijderen met afwasmiddel.

Voordat u gaat verven, wrijf u handen droog in met unicura-zeep. Na het verven wast u uw handen en de verf spoelt er zo vanaf, geen terpentine meer nodig.

Als je verf op je handen hebt na het schilderen smeer het dan in met boter. Werkt goed en doet niet zo'n pijn als terpentine.

Verf(vlekken) vliegen van je handen e.d. af met olijfolie en is in tegenstelling tot terpetine niet slecht voor de huid.
12 jaar geleden
Er bestaat zeep met een soort scrubmiddel erin. Dat werkt goed. Terpentine is niet aan te raden omdat dat snel door je huid heen trekt in je bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verf kun je van je handen makkelijk verwijderen/afpellen door ongeveer 10 minuten in een warm sopje (met b.v. Biotex) je handen te laten weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe het altijd met koffie uit een koffiezakje van de koffiezetter gemengd met afwasmiddel , werkt prima, wat koffie lost vet op en je hebt dan ook gelijk een scrubmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Niels1411
ik gebruik altijd een beetje kwastenreiniger.
dat werkt prima, hoeft niet hard te poetsen, lichte poetsbewegingen en je handen, maar ook andere zaken waarop ten onrechte verf is gekomen, moeiteloos schoon.
nawassen met normale zeep en klaar!
prettige paasdagen, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Direct na het verven beetje keukenolie op je handen (slaolie, olijfolie, maakt niet uit) en wrijven tot alles los zit. Daarna gewoon met zeep je handen wassen. Zo maak ik ook mijn kwasten schoon. Ik bewaar hiervoor de oude olie uit de frituur.
Bij hardnekkige verf die al wat droog is: keukenolie op een ruwe lap en afwrijven, daarna handen wassen.