Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik met deze plantjes doen?

Mijn dochter heeft deze potjes gekregen met zonnebloemen, vergeet-mij-nietjes en klavertje vier.
Ze groeien als kool.
Het lijkt mij dat de potjes te klein worden... ;-)
Kan en mag ik ze overpotten? Of moeten ze buiten in de tuin of....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zet ze zo licht mogelijk, dat remt de lengte groei af.
Je kunt ze pas verspenen ( verplanten) als er aan een plantje de echte blaadjes komen, eerst komen de kiemblaadjes en een lang worteltje, hierna komen de echte blaadjes en zijworteltjes, dus als er 4 aan zitten , twee kiemblaadjes en twee echte, pas dan kan je ze verspenen. Zet ze hierna zo veel mogelijk buiten als er geen nachtvorst verwacht wordt om de groei af te remmen, want eigenlijk ben je nog te vroeg.
later kan je ze in de tuin planten, wel in de zon.
Vergeetmenietjes hoor je te zaaien in de nazomer en bloeien dan het jaar er op, het is de vraag of dit wel nu kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de groei af te remmen,,,dat noemden wij hier.
Afharden,tja Liemers.
Wennen aan de buiten temperatuur.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms durf ik gewoon niet met de echte termen te komen, want alles heeft natuurlijk een naam;-)

Andere antwoorden (2)

Ziet er niet "te" vol uit maar beide zeker de zonnebloem moeten voor lang behoud we naar buiten... Zou nog wel wat voorzichtig doen ik zette er vroeger saté prikkertjes bij later bamboo takjes ter bescherming en om mooi te groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze in een grotere pot zetten, en dan overdag buiten zetten
Voor de veiligheid 's nachts nog binnen halen, want we hebben de ijsheiligen nog niet gehad (half mei) dus het kan nog vriezen, en dat zou jammer zijn ls ze het niet redden.
half mei gewoon buiten in de grond, de zonnebloem tenminste, de anderen mogen in een pot blijven. Als je de vergeetmenietjes in de gronzx zet heb je kans dat ze zich uitzaaien, zodat je volgend jaar meer plantjes hebt
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing