bestaat er een afval verkleiner?

een apparaat wat huishoudelijk afval zo klein mogenlijk kan maken.

als je bijv een kwarkbakje oid weggooit gooi 95 procent lucht weg. stel je kan het tot het volume van het plastic zelf kan verkleinen dan hoef minder vaak de zak te vervangen.

als iedereen het zou doen dan zou er minder vaak afval te hoeven opgehaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.3K

Het beste antwoord

Het kan ook wat eenvoudiger.
Ik ben mijn eigen afvalverkleiner
Plastic flessen doormidden knippen en de halskant in de onderkant schuiven. Scheelt de helft aan ruimte. Ik doe altijd bakjes in elkaar en de dekseltjes los. Scheelt ook heel veel ruimte. Plastic folies frommel ik in elkaar en prop ze in een beker of in die fles van daarnet. Helpt ook.
Natuurlijk bespaar je zo niet zoveel ruimte als met zo'n apparaat, maar het scheelt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo doe ik het ook. En ik prop ze dan ook nog helemaal vol met zakjes, prulletjes, frummetjes en prummeltjes voor ze de kliko in gaan. (Heb hier mijn eigen plastic-kliko). Perfect systeem.

Andere antwoorden (1)

Ja, een afvalverkleiner bestaat wel degelijk.

Een goede keuken is ook een hygiënische keuken, waar afvalresten zo snel en efficiënt mogelijk
dienen te worden verwijderd. FOWEX® (Food waste extractor) is een apparaat, waarvan de
gebruiker straks niet zal begrijpen dat hij ooit zonder kon.
FOWEX® zorgt niet alleen voor de verwijdering van keukenafval (swill), maar bevordert daarbij de
hygiëne; bespaart ruimte en maakt een einde aan lastige geurtjes.
Dit alles in combinatie met
kostenbesparing van afvalverwijdering!

FOWEX® is opgebouwd uit een combinatie van apparaten die keukenafval verkleinen en ontwateren.
De werking van FOWEX® gaat als volgt:

1. Alle keukenafval wordt in het opvangbekken
gedeponeerd.
2. 2. Het afval wordt verkleind en loopt naar de
ontwateringschroef.
3. In de ontwateringschroef wordt tot 80 % van het
vocht aan het afval onttrokken. Hierdoor
ontstaan twee stromen:
a. het afvalvocht dat via een buis naar de vetput
(volgens NEN-EN 1825 1 en 2) stroomt
b. droog afval dat in een container valt, die zodra
deze vol is, makkelijk verwijderd kan worden.
Door verwijdering van het vocht wordt er in de keuken met FOWEX® zowel ruimte als gewicht
bespaard. Ook zijn er minder vaak vervelende handelingen in de keuken nodig om zgn. swillvaten
te verplaatsen. Het restafval kan snel en hygiënisch afgevoerd worden. Door het lagere gewicht is
deze handeling bovendien veel makkelijker. FOWEX® biedt minder verstoring van het normale
proces.

FOWEX® bespaart door het kleinere restvolume kosten aan afvalverwijdering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nu de link nog ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een apparaat voor bio-afval in een professionele keuken, voor thuisgebruik heb je er echt niks aan. (Of je moet bergen en bergen bio=afval produceren).