bestaat er een afval verkleiner?

een apparaat wat huishoudelijk afval zo klein mogenlijk kan maken.

als je bijv een kwarkbakje oid weggooit gooi 95 procent lucht weg. stel je kan het tot het volume van het plastic zelf kan verkleinen dan hoef minder vaak de zak te vervangen.

als iedereen het zou doen dan zou er minder vaak afval te hoeven opgehaald.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan ook wat eenvoudiger. Ik ben mijn eigen afvalverkleiner Plastic flessen doormidden knippen en de halskant in de onderkant schuiven. Scheelt de helft aan ruimte. Ik doe altijd bakjes in elkaar en de dekseltjes los. Scheelt ook heel veel ruimte. Plastic folies frommel ik in elkaar en prop ze in een beker of in die fles van daarnet. Helpt ook. Natuurlijk bespaar je zo niet zoveel ruimte als met zo'n apparaat, maar het scheelt wel.

Ja, een afvalverkleiner bestaat wel degelijk. Een goede keuken is ook een hygiënische keuken, waar afvalresten zo snel en efficiënt mogelijk dienen te worden verwijderd. FOWEX® (Food waste extractor) is een apparaat, waarvan de gebruiker straks niet zal begrijpen dat hij ooit zonder kon. FOWEX® zorgt niet alleen voor de verwijdering van keukenafval (swill), maar bevordert daarbij de hygiëne; bespaart ruimte en maakt een einde aan lastige geurtjes. Dit alles in combinatie met kostenbesparing van afvalverwijdering! FOWEX® is opgebouwd uit een combinatie van apparaten die keukenafval verkleinen en ontwateren. De werking van FOWEX® gaat als volgt: 1. Alle keukenafval wordt in het opvangbekken gedeponeerd. 2. 2. Het afval wordt verkleind en loopt naar de ontwateringschroef. 3. In de ontwateringschroef wordt tot 80 % van het vocht aan het afval onttrokken. Hierdoor ontstaan twee stromen: a. het afvalvocht dat via een buis naar de vetput (volgens NEN-EN 1825 1 en 2) stroomt b. droog afval dat in een container valt, die zodra deze vol is, makkelijk verwijderd kan worden. Door verwijdering van het vocht wordt er in de keuken met FOWEX® zowel ruimte als gewicht bespaard. Ook zijn er minder vaak vervelende handelingen in de keuken nodig om zgn. swillvaten te verplaatsen. Het restafval kan snel en hygiënisch afgevoerd worden. Door het lagere gewicht is deze handeling bovendien veel makkelijker. FOWEX® biedt minder verstoring van het normale proces. FOWEX® bespaart door het kleinere restvolume kosten aan afvalverwijdering

Bronnen:
http://www.envotec.nl/PDF/fowex.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100