Hie krijg ik mijn douchescherm goed kalkvrij/schoon

Welk schoonmaakmiddel kan ik hier het best voor gebruiken?

Toegevoegd na 10 minuten:
Het schoonmaakmiddel moet geen chemische of extreem ranzige geur hebben waardoor je 3 dagen lang je badkamer niet in kan.

Toegevoegd na 23 minuten:
Hoe kan ik zorgen dat de siliconenkit onderaan het badscherm niet bruin word? Ligt dit aan het schoonmaakmiddel (chloor) ? Kan ik de kit gewoon verwijderen en vervangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Na elke douchebeurt inspuiten met schoonmaakazijn. De kalk die er op zit zal uiteindelijk verdwijnen en het zal daarna de aanmaak van nieuwe kalk voorkomen.

Heb dit uitgeprobeerd op een douchekraan die al in het huis zat en waar flink wat kalk op zat wat ik er met poetsen en antikal en dat soort dingen absoluut niet af kreeg, drie maanden lang 1 keer per dag ingespoten en er is nu nagenoeg niets meer te bekennen en de kraan glanst weer!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Met schoonmaakazijn. Dat werkt het beste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antikal en blijven doen, elke keer weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van H&G hebben ze daar een complete schoonmaaklijn voor.. H&G kalk en schimmelverwijderaar werkt bijv. prima..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad prima spul, deze verwijderaar.
Van de week H&G voor de koelkast gekocht, de groentenlade moet ik tegen houden, anders glijdt ie me zo voorbij, zo schoon :)
Een wel wat duurdere oplossing, is een waterontharder plaatsen. Het helpt niet alleen tegen de aanslag op je douchescherm, maar je krijgt ook geen kalkaanslag meer in je wasmachine, je waterkoker, je koffiezetapparaat, je stijkijzer en je boiler. Verder kan je dan ook nog bezuinigen op diverse huishoudelijke chemicalien en is het zeer huidvriendelijk.(heb hem zelf ook en ben zeer tevreden)

Toegevoegd na 1 minuut:
Na verloop van tijd, verdwijnt de kalkaanslag vanzelf, omdat er geen nieuw hard water meer toegevoegd wordt.
14 jaar geleden
Er zijn reinigers te koop voor een douchescherm.zelfs bij de digros verkopen ze erg goed spul.er staat op badkamerreiniger ofzo....verwijderd vet en vuil...en kit..tja,op den duur verkleurt het toch,dan is opnieuw kitten een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij shower power van Ajax.Gewoon even na het douchen inspuiten ,het ruikt lekker en maakt goed schoon en vrij van kalk.Goedkoop alternatief is idd schoonmaak azijn maar ruikt niet zo lekker.