Mag een dekbed met 90% ganzendons en 10% ganzenveertjes in de was?

Zo ja, hoeveel graden maximaal?

Op het etiket staat: "Alleen wassen indien noodzakelijk, na chemisch reinigen goed luchten'

Geen temperaturen of andere indicaties op hoeveel graden ik hem zou mogen wassen. Ik heb hem al eens eerder gewassen in de wasmachine na het internet te hebben geraadpleegd, en dat ging goed. Ben alleen de instructies kwijtgeraakt.

Na het wassen kon ik hem met tennisballen in de droger stoppen, om hem wat op te kloppen. Heb nu alleen geen tennisballen, iemand nog ideeën?

Zijn er ervaringsdeskundigen die een complete instructie voor me hebben?

Toegevoegd na 46 seconden:
Het merk en type zijn trouwens VanDyck astro 90.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
In de meeste gevallen gaan de veertjes klonteren. Je krijgt hem nooit meer zo mooi als toen hij nieuw was.

Het beste antwoord

Ik was mijn donsdekbed met speciaal donswasmiddel op 30 graden en droog het daarna in de droogtrommel op strijkdroog samen met de knop behoedzaam, daar gaan 3 tennisballen bij.
Het dekbed komt altijd goed eruit, eens in de paar jaar laat ik hem toch stomen, omdat hij dan weer bijgevuld wordt. Ik doe al meer dan 25 jaar met hetzelfde dekbed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus + ---WOW--- 25 jaar?! Dat is pas kwaliteit en behoedzaam omgaan met je spullen!! Daar kan menigeen een puntje aan zuigen!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is het eerste dekbed voor een tweepersoons bed dat ik heb gekocht, nooit een ander hoeven kopen, was flink aan de prijs, maar dubbel en dwars waard! Bedankt Jodokus.