Ik heb een mooie fluweelboom (Rhus Typhina) staan maar hij geeft heel veel opslag. Wat kan ik doen?

Wie wil er een stekkie, een stekkie, een stekkie
Wie wil er een stekkie van mijn fluweelboom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8.5K

Het beste antwoord

Sreek in eeen ruime diameter rond de stam alle wortels door en volg waar ze heen gaan.
Deze wortels zitten meestal erg ondiep, maar gaan vaak meters ver weg.
Daarna is het een kwestie van bijhouden.
Het is echt niet zo dat elke week er nieuwe uitlopers boven de grond uitkomen.
De fluweelboom is een prachtige plant met erg mooi blad en fluweelachtige bloemen.
En met wat extra aandacht prima te handhaven.
Er bestaat p.e. wortelscherm dat je rond de boom kan ingraven tot 60 cm. diep, dan ben je er voor altijd vanaf.
Ook prima bij het bamboeprobleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga dat rondsteken zeker proberen! Met mn bamboe in de tuin was ik idd al zo slim om dat vantevoren in een bodemloze speciekuip te planten.... Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Het teveel aan uitlopers gewoon verwijderen.
Ik weet het het is vechten tegen de bierkaai, maar als je niet je hele tuin vol wil hebben is dit ongeveer de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vreselijke uitloper met wortels, wel op vijf à 6 meter afstand van de stam. Ik heb mijn boom verwijderd, want ik vind het niet plezant wanneer een boom zo grondelijk dominant is. Dus mijn advies is: kappen met die handel, erg hè?