Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kamers mag je maximaal hebben met een gezin voor 3 personen wil je nog recht hebben op huurtoeslag?

Voor huurtoeslag moet de woning geschikt bevonden worden.
Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk de grootte en de hoeveelheid kamers?
Wat is maximaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Huur mag ook niet hoger zijn dan een bepaald bedrag, ik geloof dat het ongeveer €645 was.
Of de grootte van het huis van belang is weet ik niet precies.
Ik heb een 4 kamer eengezinswoning met 4 personen en ik krijg wel toeslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu een 4-kamerwoning voor 3 personen, en dat is ook geen probleem.
Maar zou ik een 5-kamerwoning mogen betrekken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ook. Mijn vorige woning was een 5- kamer appartement. Wij hadden toen nog geen kinderen en kregen wel huurtoeslag.
Dus inprincipe hebben aantal kamers geen invloed op de toeslag.
het aantal kamers doet er niet toe wel de hoogte van de huur. Dat wordt bedoeld met een passende woning.
Iedereen in Nederland heeft recht op een goede en betaalbare woning. Met de huurtoeslag (voorheen huursubsidie) kunt u in een passende woonruimte wonen, dat wil zeggen: niet duurder dan nodig is en passend bij uw situatie.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik las dat dat de huur niet boven de grens mag komen EN dat de woning passend moet zijn. Het lijkt dus echt een aparte voorwaarde, anders was het voldoende om alleen die huurhoogte als voorwaarde te noemen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding