hoevaak kan je ongeveer jezelf ziekmelden of spijbelen tot dat je met de leerplicht of school te maken krijgt?

Iemand die ik ken spijbelt erg vaak en dan gewoon een paar uurtjes op een dag, na hoevaak krijg je met leerplicht en school te maken etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Het beste antwoord

Dit staat in je schoolreglement. Die heb je als het goed is gekregen. Vaak begint het na 20 a 30 uur spijbelen al vervelende consequenties te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verschilt per school maar gaat niet om dagen maar om uren. Meestal rond de 50 a 60 uur (ongeveer 2 weken)

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil wel toevoegen dat je alleen met leerplicht te maken krijgt als het om een ongeldige reden gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons op school is er een regel dat je minimaal 80%
op school moet zijn
Als je daaronder zit zonder een geldige regel wordt de leerplichtambtenaar in geschakeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt van school volgens mij bij ons 15 uur verzuim per periode voordat je de leerplicht voor jedeur hebt staan..