Kan je kruiden in de magnetron drogen?

Zo ja, hoe doe je dat dan? Beneden, in het midden? Ik heb een 1000 watt combimagnetron.

14 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

De plaats in de magnetron is niet belangrijk.
Was ze goed, en droog ze door te deppen met een handdoek, er mag geen druppeltje water meer aanzitten.
Dan tussen twee stukken keukenpapier ca. 2 minuten in de magnetron stoppen. Daarna in luchtdichte doosjes of zakjes bewaren.
AWM
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Op hoeveel watt van de magnetron of moet ik de hete lucht gebruiken? En op hoeveel graden dan?
AWM
14 jaar geleden
Alleen maar het magnetron-gedeelte gebruiken, niet de hete-lucht oven! Twee minuten op de hoogste stand.

Andere antwoorden (4)

vooral niet te lang in de magnetron laten draaien omdat ze dan in brand kunnen vliegen,dus afhankelijk van de hoeveelheid en het kruid (meer minder vocht kruidachtig) beter enkele malen kort dan een keer te lang. maar het advies van het voorgaande antwoord is in principe goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het niet doen, de verhoogde temperatuur zou sommige (chemische) structuren van werkzame stoffen kunnen aantasten. Dat zou belengrijk kunnen zijn als het om geneeskractige kruiden gaat. Neem de tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of dat kan maar kruiden kun je heel erg goed invriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht kan het, maar houd er rekening mee dat hoge temperaturen veel stoffen kapotmaken. Het kan dus goed zijn dat je kruiden anders gaan smaken, of (als het om geneeskrachtige kruiden gaat) een andere of zelfs geen werking meer hebben.

Ik zou het niet doen. Gewoon wat meer geduld hebben en op de traditionele manier drogen.