Ik heb dit diertje al 5keer in mijn huis gezien en altijd op dezelfde kamer weet iemand wat dit is

Toegevoegd na 12 minuten:
hij kan ook vliegen want eentje vloog tegen mijn oor op

Toegevoegd na 6 uur:
wat kan ik er tegen doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Het beste antwoord

Dat lijkt veel op een bessenwants (Dolycoris baccarum). Het is één van de weinige schildwantsen uit onze streken met witte ringels zowel aan het einde van de antennesegmenten als aan het begin.

Toegevoegd na 6 uur:
De wants zuigt plantensappen, liefst uit bloemen en vruchten waardoor misvormingen kunnen ontstaan. Hij is verder niet gevaarlijk. Dus ik zou 'm in een potje vangen en weer vrijlaten in een natuurgebied of stadspark, omdat ie bij jou in huis of in de tuin de planten misvormingen kan geven.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een heel apart beestje, het lijkt zowaar een kakkerlak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dan heb jij nog nooit een kakkerlak gezien.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zeker geen vliegende....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een wants.