De buitenkant huis (jaren '20) moet geschilderd worden. Ik laat nu schilderbedrijven komen voor een offerte. Waar moet ik op letten bij de selectie?

Natuurlijk is prijs een belangrijk criterium, maar het gaat ook om kwaliteit. Welke vragen moet ik stellen om daar achter te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Vraag of ze een paar adressen kunnen noemen waar ze hebben gewerkt, en vraag daar hoe dat bedrijf beviel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal dingen gaan ze alles af wassen, hoeveel verflagen, welk merk er word gebruikt,of hout rot ook meegenomen is in de offerte of er met polen word gewerkt, hoelang er garantie word gegeven. Groeten van de schilder uit Roosendaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan ze de oude verflagen geheel verwijderen?
Gebruiken ze lak, schakelverf of beits?
Wat is de standtijd van de nieuwe verflaag?
Gebruiken ze verf met UV-filter?

Toegevoegd na 47 seconden:
Hoeveel lagen (grond)verf in totaal?