Naast bovengenoemde :
In plastic bekers en bakjes zetten die naar de inhoud zijn gaan ruiken. Gewoon een paar dagen laten staan en de geur is weg.

Allerlei toepassingen in de tuin :
In plaats van uw koffiedik weg te gooien, kunt u het hergebruiken voor uw planten. Vermengd met tuinaarde, is koffiedik een volledig biologisch afbreekbare meststof
en een 100% natuurlijk middel tegen bladluizen en andere insecten. Rijk aan fosfaten, stikstof en kalium, kan koffiedik gebruikt worden voor de binnenplanten, maar ook buiten, in de siertuin en de moestuin. Theeblaadjes kunnen eveneens op deze manier gebruikt worden.

Ook voor de lichamelijke verzorging kan koffiedik gebruikt worden ; tegen cellulitis, eelt, als zeep of als scrub - zie link

En je kunt natuurlijk proberen de toekomst er in te voorspellen, maar dat lukt alleen met Turkse koffie, dus de drab in het kopje waar je uit gedronken hebt. Succes niet gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nog een keer gebruiken (jekkes).

In de tuin strooien tegen katten.

In de tuin strooien als mest.

De toekomst mee voorspellen.

Viezige grappen uithalen bij vrienden.

Strooien op sneeuw en ijs, in plaats van zand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffiedik kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je koffieprut bedoelt; wat achter blijft in het filterzakje, dan is dat heel handig als schuurmiddel om je handen mee schoon te krijgen als je bijvoorbeeld olie aan je handen hebt van het sleutelen aan een brommer of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi koffiedik rustig af en toe door de afvoerpijp. Koffie voorkomt vetaanslag op de afvoerbuizen en verstopt niet.

Goed tegen mieren.

Koffiedik tussen de plantjes in de plantenbakken houdt katten op afstand.

Als je last hebt van luizen, gooi dan koffiedik onder de struik of plant en je luizen gaan weg.

Babyflessen schoonhouden:
Doe een flinke schep koffiedik in het babyflesje. Vul het flesje half met water en even goed schudden. Daarna het flesje goed naspoelen en het is weer stralend schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip, tegen luizen en voor de afvoer. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Loes.
Ik gooi het op de komposthoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de afvalemmer gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel in de groenton hoor! Mag samen met het filter.
Het zou tegen cellulitis werken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het in je gootsteen gooit en doorspoelt werkt het als een natuurlijke gootsteenontstopper.

Ik gebruik het ook wel eens als scrub voor armen en benen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zonde om koffiedik weg te gooien. Je krijgt het drinkbakje uit de vogelkooi er mee schoon, ook vuile handen en tegels met aanslag in de tuin. Ook kun je koffiedik gebruiken om haringlucht van bestek en borden te verwijderen.