Kan je een beeld van steen beschilderen met acrylverf ? En zo ja, kan dat buiten staan in regen en wind ?

Heb een leuk beeldje voor in de tuin, maar wil hem opknappen. Tips over welke verf misschien beter zou zijn zijn ook welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook zonder verf kan het beeld buiten staan maar dat is een bijzonder flauw antwoord van mij. Ik dacht aan betonverf. Is iets slijtvaster dacht ik. Succes.

Met betonverf schilderen maar voor je dat gaat doen eerst even een primer aanbrengen voor een betere hechting.

Als je het beeld eerst goed reinigt (ammoniak of rinser) en vervolgens afwerkt met twee á drie lagen acryllatex voor buiten, moet het er wel tegen kunnen; weer of geen weer. Denk maar aan alle huizen waarbij de buitenmuren geschilderd zijn. Is in 9 van de 10 gevallen is dit een acryllatex voor buiten. En....keuze / te mengen in honderden kleuren.

Ja, dat kan. En er is een speciale lak, die je er dan overheen kunt spuiten, waardoor de verf langer houdt in weer en wind. Vraag er maar eens naar in een van de betere hobby zaken. Ik heb dit zelf gedaan bij een melkbus die ik beschildert heb.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100