Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een beeld van steen beschilderen met acrylverf ? En zo ja, kan dat buiten staan in regen en wind ?

Heb een leuk beeldje voor in de tuin, maar wil hem opknappen. Tips over welke verf misschien beter zou zijn zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ook zonder verf kan het beeld buiten staan maar dat is een bijzonder flauw antwoord van mij. Ik dacht aan betonverf. Is iets slijtvaster dacht ik. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met betonverf schilderen maar voor je dat gaat doen eerst even een primer aanbrengen voor een betere hechting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en nog heel lang plezier van het beeld!
Als je het beeld eerst goed reinigt (ammoniak of rinser) en vervolgens afwerkt met twee á drie lagen acryllatex voor buiten, moet het er wel tegen kunnen; weer of geen weer.
Denk maar aan alle huizen waarbij de buitenmuren geschilderd zijn. Is in 9 van de 10 gevallen is dit een acryllatex voor buiten. En....keuze / te mengen in honderden kleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal Nyck.
Zo maar een afbeelding, want het huis zelf is van hout, ook al lijkt het van steen.
Ja, dat kan. En er is een speciale lak, die je er dan overheen kunt spuiten, waardoor de verf langer houdt in weer en wind. Vraag er maar eens naar in een van de betere hobby zaken. Ik heb dit zelf gedaan bij een melkbus die ik beschildert heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor lak bedoel je? Weet je dat nog?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding