hoe krijg ik extra grote spinnen weg?

ik ben niet perse bang voor spinnen, maar dit is wel even wat anders, ze komen uit het gootje van mijn bad (!!!) en blijven dan in de badkuip zitten het lijfje is zo een cm dik en als je een rondje zou trekken om waar de poten staan heb je een diameter van 7 cm, ook echt van die dikke harige poten. hoe krijg ik deze afschuwelijke beesten weg?!
de eerste keer had mijn moeder er gewoon een geplet en weggegooid, maar zij is er lang niet altijd, en nu zit er weer 1! (misschien familie?) ik heb nu het putje afgesloten,nadat ik hem heb weggespoeld met water.

Hoe krijg ik deze beesten weg??? ze komen dus uit het putje van de het bad, en klimmen er dan niet verder (te glad) (ik heb verder niks tegen gewone spinnen, maar dit gaat me te ver)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.9K

Het beste antwoord

ik heb het ook niet op die griezels, maar het zijn nuttige dieren, dus doodmaken vind ik nergens voor nodig.
zet er een glas overheen, en schuif er een ansichtkaart oid onder.
vervolgens mag hij buiten spelen.
je moet jezelf wel even overwinnen, maar kom op! :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, een hartverzakking krijg je ervan, helemaal mee eens.
ik had ooit een spinnenvanger op afstand, geweldig was die!
gewoon gekocht bij een bouwmarkt, maar nu nergens meer te bekennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsjeblieft de spinnenvanger NIET gebruiken . Je verminkt hem ermee . 'n spin vangt muggen die jou willen steken . Je moet NOOIT je vriend doodmaken !
Rieneke1
13 jaar geleden
yann, voor die grote rakkers werkte de mijne prima hoor!
maar dat was niet zo'n ding als op de link hieronder.
de mijne was een kapje wat je over de spin plaatste, en dan kon je met een hendeltje heel rustig de bodem afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de zin'je moet jezelf even overwinnen, kom op' wel erg makkelijk gezegd. Ik ben er als de dood voor en mezelf 'even' overwinnen gaat dus never nooit niet lukken!
Rieneke1
13 jaar geleden
@achterdegeraniums, ook ik ben als de dood voor die engerds.
al m'n haren staan overeind als ik er een zie.
maar ik woon alleen, en doodmaken vind ik geen optie, en dan moet je wel toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rieneke: aan je avatar maak ik op dat je van katten houdt. misschien heb je er zelfs wel 1? je kunt nl ook de kat er op los laten, die vinden spinnen heerlijk!
Rieneke1
13 jaar geleden
@alknobe, ik heb 5 katten, waaronder 2 echte spinnenjagers.
maar ik vind het niet nodig die creeps te doden :s
ook al zijn ze eng, ik ben toch een dierenliefhebber in hart en nieren.

Andere antwoorden (8)

Misschien is dit wat? :

http://www.spinnenvanger.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de site is het wel een diervriendelijke methode. De spin wordt met een soort van borstelharen vastgepakt, dus heel lichtjes, zonder te knijpen omdat de borstelharen flexibel zijn. Lijkt me minder zielig dan met de hand pakken (als je dat zou durven). Het minnetje snap ik dan ook niet helemaal.
lieve denkerin , maak ze alsjeblieft NOOIT dood. Ze behoren bij de meest ingenieuze dieren . Ze hebben 8 poten en 8 ellebogen . Daar lopen ze zo prachtig soepel mee . Wat je moet doen is het volgende : koop zo'n plastic ,transparante "bus" met jodekoeken . Eerst de koeken zelf op eten , en dan die ronde transparante doos over de spin zetten . Dan 'n stevig papiertje tussen het bad en de bus schuiven , en de bus met de spin erin naar buiten brengen . Als je dat doet met alle spinnen die in de weg zitten , kom je later in de hemel. En in de hemel krijg je dan 'n kusje van mij .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je dat dan en heb je het er voor over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die jodekoeken bussen gebruik ik daar ook voor. Alsof ze ervoor gemaakt zijn. En je hoeft die koeken nie eerst op te eten. je kan ze ook direct weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gewoon in een koekblik doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Varkens zijn ook intelligent en die maken we toch ook dood? (of besteden dat uit aan de slachthuizen/slager, maar toch)... Je kunt niet alle dieren te vriend houden, want de spin redden betekent de vlieg en mug offeren. Dierenliefde is prima, maar we zijn nu eenmaal partijdig.
Alle hoeken en kieren bij de ramen en deuren inspuiten met olie. Daar kunnen ze niet tegen. Kan uit ervaring spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat lekker stinken dan...
Ik denk dat het gaat om de grijze huisspin (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin ).
Ik vermoed dat ze per ongeluk in het bad terecht gekomen zijn, er niet uit kunnen klimmen (te glad, zoals je al zegt), en dan maar gaan schuilen in dat gootje, lekker vochtig, donker en rustig en in elk geval een plek waar ze houvast hebben.
Je zou iets kunnen maken waardoor ze uit bad kunnen klimmen (handdoek 's nachts over de rand hangen, zo dat ie bij dat putje komt), dan maken ze zichzelf wel uit de voetjes.
En bedenk: een spin is huisgeluk :-) Al was het maar omdat ze ook muggen en dergelijke vangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo , wat 'n geweldig antwoord . Ik voel me heel blij nu ik jouw antwoord gelezen heb . Want dat is de oplossing !
Je bent 'n goed mens !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, en een bordje erbij met routebeschrijving naar het huis van yann1 ;-)
(Ze mogen hier ook komen maar m'n ene kat hockeyt er te graag mee, da's niet fijn om te zien...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhh ja dan heb je ze dan ergens in huis rondrennen. Dan lijkt me buiten uitzetten een beter plan. Ik heb toen eens zo'n beest geplet omdat de film ziek groot was. Ik heb helemaal niks met die beesten. Sorry hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch een soort oerangst denk ik, die angst voor spinnen. Ik geef eerlijk toe dat ik minder moeite heb met de gemiddelde trilspin (die met die dunne pootjes die vaak op het plafond en zo zitten) dan met die harige hardlopers, maar ja, ik heb liever een spin in huis dan een mug...
electrische vliegenvanger.
Als je ze 1 x aanraakt daarmee raken ze bewusteloos kun je hem zo naar buiten gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de reacties dat spinnen zulke geweldige dieren zijn, mooi en nuttig bovendien. Aan de andere kant, muggen en vliegen mag je wel doodslaan (of aan je spin voeren) dus waarom een spin niet?

Ten eerste: voorkomen is beter dan genezen. Toen we in ons (vochtige) nieuwbouwhuis trokken wemelde het van de spinnen. Na drie jaar spinnen vangen en overal horren maken hebben we nu nog maar heel zelden (gemiddeld eens per jaar) last van grotere spinnen. Het idee hierachter is: spinnen eten vliegen en muggen, haal de prooidieren weg en de spin verdwijnt vanzelf. Maar nu je ze eenmaal hebt is de logische vraag: hoe krijg ik ze weg?

In het bad kun je ze natuurlijk eerst flink natspuiten met de douchekop. Ze gaan dan nergens meer heen zodat je ze goed plat kunt slaan. Een andere optie is de stofzuiger, maar alleen als je een klepje hebt want anders kruipen ze er zo weer uit. Ook is het spinvriendelijker om ze dan eerst dood te meppen.

Als je op zoek gaat naar een bestrijdingsmiddel kom je van een koude kermis thuis. Verdelgen met gif is verboden en strafbaar want de spin is een beschermde diersoort. Dat is vastgelegd in de Flora en Fauna wet. “Handmatig weghalen bijv. een ragebol is wel toegestaan onder de noemer mechanische bestrijding”. Je mag natuurlijk wel altijd je afvoerputje schoonmaken met chloor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beschermde diersoorten mag je wel doodslaan? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, waarom niet? je mag ze alleen niet systematisch uitmoorden (met gif enzo)
Volgens mij bedoel je de trechterspin. Ze zijn voornamelijk te vinden op de grond en kunnen vrij hard rennen. En ze zijn verschrikkelijk eng voor een ieder die bang is voor spinnen. Ik begrijp maar al te goed dat je ze weg wilt hebben. Ik heb begrepen dat deze spinnen een geduchte vijand hebben: de hooiwagen-spin. Voor ons oogt de hooiwagen onschuldig, klein en miezerig. Maar onder spinnen zijn ze berucht, ze zijn heel giftig. Niet voor mensen trouwens want ze kunnen onze huid niet doorboren. Maar de tip is dus: laat de hooiwagens in je huis zitten, zij jagen alle andere spinnen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow annigje, dat wist ik niet. heb je daar een bron voor ofzo, wil er wel meer van weten. + in ieder geval voor je antwoord!
even de spinnetjes afspoelen met water, maar dan wel heet water!