Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Frisdrank koelen

Hoi, ik koop 1x p.m ong. 20 flessen frisdrank, normaal zet ik er dan een paar in de koelkast. Maar nu ik een grotere koelkast heb zet ik ze allemaal er in, zijn daar nadelen aan ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

dat kan. de flessen kunnen te zwaar zijn en je plankjes, rekken, glasplaten laten knappen/verbuigen.

je koelkast zal erg vol zijn zodat er niet zoveel anderen dingen in kunnen.

voor het stroomverbruik kan het een verschil uitmaken. het duurt een tijd voor de vele flessen op temperatuur zijn en zal de koelkast meer stroom verbruiken.
is de boel eenmaal op temperatuur is het weer zuiniger dan een legere koelkast. de flessen zijn koud en werken als een soort van koel element. de koelkast blijft dus goed koud door de flessen en zal minder vaak aan hoeven te slaan.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eucalypje, ik onderschat je niet ;-) We zijn het eens, dat het wat (extra) stroom kost, om die flessen op een lage temperatuur te krijgen. Tot daar geen enkel probleem. Maar dan schrijf je:
"is de boel eenmaal op temperatuur is het weer zuiniger dan een legere koelkast. de flessen zijn koud en werken als een soort van koel element. de koelkast blijft dus goed koud door de flessen en zal minder vaak aan hoeven te slaan." De conclusie van bovenstaande kan niet anders zijn dan: een koelkast met spullen erin, verbruikt minder energie, dan een lege. (want de spullen werken als koelelement)
Is dat nou echt waar? Die flessen moeten toch koel gehouden worden, en dat kost toch energie? Toch veel meer dan een lege koelkast? Want dan hoeft er alleen maar lucht koud gehouden te worden.
Waar zit mijn denkfout?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hmm... wat moet ik hiervan denken? HELP ME!!! ik weet niet wie ik
moet geloven!!!!! HELP
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
okay van koelkast naar vriezer miss is dat makkelijker uit te leggen.
op de vriezer zit vaak een knopje 'superfrost'
dan vriest de koelkast even extra hard om de de boel goed gekoeld te krijgen (zonder deze functie wil het ook, maar dan duurt het langer) vervolgens is alles op temp. bevroren dus. hoe dan ook, het kost meer energie om alles koud genoeg te krijgen. stel nu dat je 1 ding uit de vriezer haalt om te ontdooien in een kleine afgesloten ruimte, en neem de tijd op. leg daarna 6 dingen uit de vriezer in dezelfde ruimte en neem de tijd op. bij de laatste duurt het langer om dat de bevroren spullen elkaar koelen. dat is de reden dat de koelkast minder vaak aan zal slaan.
eengezien er een thermostaat in de koelkast zit zal de koelkast niet pas aanslaan als de flessen al veel te 'warm' zijn geworden.
dus niet zoals ze er aan het begin in gingen toen de koelkast even extra hard moest werken om het op temp te brengen. :)
Ach, ik zou ze er ook inzetten/inleggen. Verdeeld over de ruimte. Je hebt nu een grotere koelkast dus gebruik hem fijn. Ik zou de helft erin doen. Je hebt ze toch niet alle twintig nodig. Dan blijft er veel plek over voor andere dingen. En steeds als je er een paar uit hebt genomen vul je het weer aan.

Ik zie er alleen voordelen in, geen nadelen. Heerlijk, zo'n grotere koelkast!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing