Kun je de afvoerleiding van de wastafel gebruiken (aansluiten) op de afvoer van de keuken?

De afvoer van de wastafel is een 32 mm pvc buis, dus dunner dan de 40 mm voor de keuken. Zal dit problemen geven?

9 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ja dat kan, al zal het water in de keuken iets langzamer weglopen dan je gewend bent als tegelijkertijd de wasbak stop wordt verwijderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je bedoelt dat het water van de keuken eerst een stukje 40mm krijgt en dan via een stuk 32 mm waar ook de van wastafel opzit gaat?
(ook naar aanleiding van je vorige vraag)

Op zich kan dat, maar een grotere kans op verstopping bij de overgang van 40 naar 32. Dan kan je beter alles 32 doen.

Problemen als er een vaatwasser bij op komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga eerst eens na, of de afvoer van de wastafel, op het moment, dat hij uit het zicht verdwijnt, niet aangesloten is op een 40 mm leiding. Dat is in de meeste gevallen het geval. Dan is gebruik van 40 mm mogelijk. Loopt de afvoer verder horizontaal, dan gaat een 32 mm leiding met gootsteenafval problemen opleveren.