Is het verstandig als ik elk jaar van energiemaatschappij wissel? Zoja,welke sites zijn betrouwbaar (huishouden gezin 4 personen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als je het puur als geld voordeel wilt zien dan is het JA.
elke energie provider maakt verlies op een consument het eerste jaar omdat ze bonussen of kado's weggeven.
Ze gaan ervan uit dat 70% van de nieuwe aanmeldingen voor langere tijd blijven.
Echter is het meer rompslomp voor u qua administratie.
En het is alleen voordelig als het altijd goed gaat. maar wat als het fout gaat, en je krijgt spook facturen, of dubbele bedragen af je bent niet uitgeschreven bij de andere energie leverancier.
Dan kunnen dit dure grapjes worden dat overstappen.

TIP: als je overstapt laat 'ZE' dan je meterstanden controleren. dit voorkomt een hoop gedoe bij de jaar standen mochten ze de verkeerde meterstanden van u hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het enige nadeel hiervan is; de aansluitkosten die je elk jaar weer betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaalt geen aansluitkosten. Het transport van de energie blijft nl. bij dezelfde maatschappij, alleen de rekening krijg je van de nieuwe leverancier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooh oke. dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is niet van mij hoor.
Tja, verstandig...? Dat kan. Als je elk jaar de goedkoopste weet te vinden is het zeker verstandig. Dan moet je je ook niet meteen vastleggen voor meerdere jaren.
Tis wel een klusje.
Welke maatschappijen er goedkoop zijn wil ook nog wel eens wisselen. Kijk eens op vergelijk.nl

http://www.vergelijk.nl/energie?gclid=CPXBtafo2KcCFcRN3god-1dJ-g