Hoe kan je papier splitsen dus in 2en splitsen zonder het zodat je twee precies dezelfde papiertjes hebt alleen dan is het papier de helft dunner.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt een papier van misschien maar 0,2 mm dik splitsen in 2 papiertjes van elk 0,1 mm dik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom....(?) Maar goed, het lijkt me idd onmogelijk om het hele vel zo te krijgen. Je zal het toch echt met wc-papier moeten doen.

Antwoorden (5)

Ik denk niet dat dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien begrijp je niet precies wat ik bedoel het is nogal lastig uit te leggen als je goed plakband hebt en het op een papiertje plakt kan je een deel eraf halen alleen zou ik dit bij het hele papiertje willen
Iniedergeval bedankt voor je reactie;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat dit kan. Bij je voorbeeld met het plakband gaat het om een klein stukje papier en kun je het plakband niet verwijderen zonder het papier te beschadigen. Hoewel, met een oplosmiddel ...
Door dubbellaags wc-papier te nemen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAHAHA helemaal gelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik maar. Hoeft niet moeilijk te zijn
Bij gewoon papier zal dat niet lukken: papier bestaat uit vezels die in alle richtingen in elkaar grijpen, dus ook in de 'dikte' van het papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou bij de lokale autobelleteringsboer een stuk plakplastic kunnen halen, bij voorkeur met "permanente" lijm. Als je het vinyl op de andere kant van het lakpapier plakt, en je trekt het vinyl, in een hoek van negentig graden, snel van het, aan de smalle kant, over de hele breedte, vastgeklemde papier. Dan heb een groter oppervlak gesplitst papier. Of probeer het met een kleiner formaat, eerst dat lakpapier, en daarna het papier wat je beoogt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na meer dan 40 jaar in het papier te hebben gezeten, kan ik je zeggen,dat zo iets bij normaal papier niet gaat lukken. Een vel papier is niet opgebouwd als op elkaar gelijmde laagje, maar is homogeen. Dus alleen bij papier,dat uit meerder laagje bestaat, zoals toiletpapier gat dat lukken, maar is daarna niet meer voor zijn doel geschikt, tenzij je na het toiletbezoek de voorkeur geeft an bruine vingers.