hoe ga je om met asociale buren?

niet dat het zo is maar wat als het gebeurt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je opgeven voor Bonje met de Buren van RTL4. =P
http://www.bonjemetdeburen.tv/

Het beste antwoord

Je kunt proberen te praten (levert met echt asociale buren niks op)
Je kunt proberen iemand te laten bemiddelen (woningbouwvereniging, wijkagent) - levert meestal ook weinig op
Je kunt als de sodemieter je eigen huis proberen te verkopen of een nieuwe huurwoning aan te vragen. Dat lost uiteindelijk de problemen VOOR JOU het best en het snelst op.

Jammer genoeg zijn er in Nederland geen middelen / maatregelen te treffen tegen mensen die zich voortdurend misdragen ten nadele van anderen, en is het ook niet echt te bestraffen. Eieren voor je geld kiezen is uiteindelijk toch helaas het enige wat je echt kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er van uitgaande dat het huurwoningen betreft:
buren vriendelijk op hun gedrag aanspreken.
buurtregisseur en wijkagent inschakelen.
alles wat je onderneemt bijhouden op papier.
dossier gaan vormen: iedere asociale handeling documenteren, met datum en tijden erbij.
met dit dossier klacht indienen bij de woningbouwvereniging.
je hebt recht op ongestoord woongenot.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, maar het is wel een traject van een aantal jaren. Drie gemiddeld meen ik, voor het dossier dik genoeg is om stappen te KUNNEN ondernemen.
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt marleen, het is een zaak van de lange adem helaas.
maar als je niet wil verhuizen dan heb je geen keus dan het accepteren of op deze wijze aanpakken.
als zelf oplossen niet werkt kan je ook altijd nog buurtbemiddeling inschakelen. Dit is een organisatie die je gratis kan oproepen met veel vrijwilligers in dienst, en die gaan samen het probleem proberen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal afhankelijk van , in wat voor opzicht ze 'asociaal' zijn.
Asociaal, is gedrag, waarbij je je niet aanpast aan je omgeving. Dit is een erg ruim begrip.

Het gaat erom hoeveel last je ervan hebt. En ook dat is erg verschillend, ben je veel thuis of juist niet, wat ervaar jij als 'last'.

Dus zonder meer informatie van de mate van overlast is deze vraag moeilijk te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie ga je bij jezelf te rade wat voor tegenargumenten je buren tegen jou kunnen gebruiken als jij bij hun over hun gedrag gaat klagen. Kijk eerst naar jezelf en dan pas bij anderen. Als je meteen bij het eerste de beste klacht bij hun aanbelt heb je grote kans dat hun ook jou met een klacht om je oren gooien..."Ja maar jij...."enz. Ik zal je een voorbeeld geven: Ik heb met mijn man jaren op een flat gewoond. In die flat hadden wij buren die soms in het weekend tot diep in de nacht feestjes hadden met keiharde muziek. Wel gezellig natuurlijk die sambamuziek maar voor mijn man niet die soms om half 2 's nachts zijn bed uit moest en hier niet van kon slapen. Hij heeft op het punt gestaan eens te praten maar achteraf hadden wij geen recht van spreke....wij hadden ook wel eens ruzie waar niet zacht gepraat werd, ook wel eens laat in de avond en daar hebben wij hun ook nooit om gehoord. Dat noemen ze geven en nemen. En mocht je bij jezelf toch niets kunnen vinden kan je overwegen eerst je buren voorzichtig te vragen om eens samen om de tafel te zitten en als dat niet schijnt te werken na diverse keren dan kan je altijd nog optie 2 gebruiken, de woningbouwvereniging (bij een huurhuis uiteraard) of de politie (ligt eraan in hoeverre er sprake is van asociaal gedrag natuurlijk....of dat je leven daar echt onmogelijk maakt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lieverd, dat kunnen je vader en moeder wel oplossen voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel lastig zijn! In Maastricht is een familie uit Holland komen wonen die met iedereen ruzie maakt en erg asociaal is. Ze maakten een hele buurt onveilig. Oud burgemeester Leers nam hoogstpersoonlijk regelmatig contact op met de spin in het web, Oma. Tal van beloftes werden door de Kreijnens verbroken. Uiteindelijk heeft de verantwoordelijke woningbouwvereniging een paar huizen op een industrieterrein gekocht voor € 1.000.000,00 . Het ging om oude dienstwoningen van de belendende gevangenis. De echter nu gevestigde TBS kliniek wordt ook al voortdurend getreiterd door deze asociale familie. Gemeente en woningbouwvereniging zitten met de handen in het haar. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Een enkeltje Holland zou voor iedereen het beste zijn. Of de hele familie achter de muren van de TBS kliniek.