Hoe 'huismus' af te schrikken en/of voorgoed weg te jagen?

Hallo,
ik heb mijn auto altijd op mijn oprit bij huis staan. Maar ieder jaar komt er een 'huis' mus terug, en is altijd bij mijn auto te vinden. Hij poept mijn hele auto onder, en laat allemaal krasjes achter.
mijn auto wel eens anders neer gezet, of een paar dagen ergens anders neer gezet, maar telkens als ik hem terug op de oprit zet, blijft die rot vogel weer terug komen

HOE MOET IK DIT OPLOSSEN....?

BEDANKT

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (6)

lastig als het goed is kun je daarvoor stickers kopen van dacht een meeuw of n roofvogel daarvoor zijn ze bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roofvogel geluiden laten horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach arm musje toch, velen zijn blij met zo'n gevederd stukje natuur in de buurt. Maar okay, je kunt hem/haar: afschrikken met vogelverschrikker, schriklinten, ritselfolie, draden spannen, ballonnen, nabootsing roofvogel, fladderprojectiel.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lang ritselend lint aan je antenne.
Iets wat heel licht is, zodat het bij ieder zuchtje wind ook kan bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"afschrikken met vogelverschrikker, schriklinten, ritselfolie, draden spannen, ballonnen, nabootsing roofvogel, fladderprojectiel"
"Het is zonder ontheffing toegestaan om hinder- of schadetoebrengende huismussen te weren; dit houdt in het treffen van zodanige maatregelen dat een hinder- of schadetoebrengend dier wegblijft."
http://www.kad.nl/Soortenregister.htm?a=indiv&id=13

Dus misschien heb je iets op/bij die oprit dat de mus lokt. Wie weet helpt het om een stukje verderop een voerschaal neer te zetten met vogelzaad, zodat ie dat interessanter vindt dan jouw auto?
Desnoods een zeil over je auto leggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help me hier even. Je dagelijkse gang van zaken wordt ernstig verstoord, door een poepende mus die krassen (een mus weegt 30 gram) in je auto maakt??

Ik ben bang dat er maar 1 oplossing is: Neem er een hobby of ander nuttig tijdsverdrijf bij. Als je je om dit soort dagelijkse futiliteiten druk maakt, heb je tijd te veel.

Verder staat de huismus als gevoelig op de Nederlandse rode lijst, dus geniet nog maar even van het beestje, dat net zo veel bestaansrecht heeft als jij. Sta eens stil wat een schade mensen aanrichten aan de natuur.

Sorry dat ik nu misschien een beetje bot over kom, maar van dit soort vragen wordt ik een beetje.. bot