Ik huur vd won.bouw maar wil in een partc. woning gaan wonen. Mn zusje wil zolang in huidige woning blijven kan dat? hoe zit t met inschrijven?

Zo heb ik ook tijd om te kijken of het financieel haalbaar is om de part.woning te huren... Als blijkt dat het niet lukt kan ik namelijk weer terug in de huidige woning. Het is dus ook een slag om de arm..en mn zusje is ook geholpen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het financieel haalbaar is kan je ook op papier uitrekenen, dat geeft heel wat minder 'gedoe' dan het maar te proberen.

Antwoorden (3)

als je zus niet officieel medehuurder is voor langere tijd, dan is dit niet toegestaan.
er zijn mensen die al jaren ingeschreven staan voor een woning, dus het is niet de bedoeling dat je zus er tussen sneakt.
verder kan je toch van tevoren inschatten of je de nieuwe huur op kan brengen?
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zou t wel moeten kunnen betalen.... mn huidige woning gaat zodra ik de huur opzeg de verkoop in, (woonbron he?!...) dus ik Ontneem huurwoningzoekenden geen kans hierdoor. Mn zusje is niet echt op zoek maar zou dit voor mij willen en kunnen doen. K zou er ook een ander in kunnen laten maar dat vertrouw k dan weer niet... Ik ben alleenstaand en gewoon bang dat als er iets gebeurt ik op straat sta... Dus k dacht dan blijf ik op de huidige woning ingeschreven staan en zij in de nieuwe particuliere. Als alles goed gaat na een paar maanden zeg ik t huidige huurhuis zowiezo op...Maar dat kan dus allemaal niet?...
Bedankt voor je reactie!
Rieneke1
13 jaar geleden
tsja, het kan natuurlijk mogelijk wel, al mag het niet.
zolang jij de rekeningen van huur, energie ed blijft betalen, zal je wbv er geen erg in hebben.
dan moet je wel hopen dat niemand je verraadt.
officieel mag het niet maar als jij niks zegt en de rekeningen worden gewoon betaald kan je het doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat de huurovereenkomst op jullie beide naam staat. Bij jouw verhuizing dit aan de woningbouw doorgeven. Dan wordt er een nieuwe huurovereenkomst op haar naam gemaakt.

Woningbouw mag nl de gegevens van de gemeente GBA opvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
volgens mij moet de zus dan al langere tijd medehuurster zijn, ik meen twee jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen sprake van onderhuur, wat over het algemeen niet wordt toegestaan, maar van twee hoofdhuurders. Zie het als een stel. Dat gezamelijk een woning huurt. Maar besluit uit elkaar te gaan en 1 van de 2 in de betreffende woning achterblijft. Zo ook met twee zussen.