Ja, dat is niet makkelijk.
Het vereist veel aandacht en geduld.
Maar het kan wel.

Bonsai zijn bomen die zo worden getraind dat ze klein blijven maar er wel oud en realistisch uitzien. Je kweekt dus geen ‘Bonsai’ maar je kweekt een boom waaruit je een Bonsai kunt gaan vormen. Maar ook over het kweken van boompjes bestemd voor Bonsai zijn boeken vol te schrijven. In dit onderdeel is alle informatie over het kweken / creëren van Bonsai te vinden; uit zaad, stekken, verzamelen vanuit de natuur, vanuit uitgangsmateriaal of door ze te enten / marcotteren.

http://www.bonsaiempire.nl/kweken/blog
Met de links in het linker menu kun je navigeren door de pagina’s.
◦Kweken
■Uit zaad
■Uit stekken
■Verzamelen
■Uitgangsmateriaal
■Bonsai kopen
■Marcotteren
■Enten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bonsai kweken en vormen is iets wat iedereen kan leren, maar het is niet makkelijk. Het is zaak daarbij richting te geven aan je creativiteit door kennis te nemen van de basisprincipes van de bonsaikunst. In het verleden ging de kunst/kunde over van vader op zoon, van meester op leerling. Tegenwoordig neemt men verschillende (korte) cursussen en workshops, wordt men lid van een bonsaivereniging en zoekt men informatie op het Internet en de honderden boeken over bonsai, die inmiddels geschreven zijn.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze link staat alvast wat meer informatie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonsai