Wat is de marge (in cm) van een buitendeur die krom trekt naar binnen toe aan de bovenkant?

Onlangs een huis (uit 2009) gekocht, maar pas na aankoop gezien dat bovenkant van de voordeur naar binnen toe kromt. De deur is telkens voor mij open/dicht gedaan. Navraag gedaan bij de verkopende makelaar en die vertelde me dat er in het verleden daar naar gekeken is en dat toen alles binnen de marge lag, vandaar dat het niet gemeld is. Ik mag echter een herkeuring laten uitvoeren en als de marge groot genoeg is, wordt de deur gerepareerd/vervangen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (3)

Laat de herkeuring door een onafhankelijk bedrijf en niet door een bedrijf dat door hun is geselecteerd. Dan weet je zeker dat je geen partijdigheid hebt en een eerlijk advies krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles meer dan een halve cm lijkt me een vervanging wel te rechtvaardigen.
heb nog nooit gelezen dat daar officiele marges voor gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet goed sluitende voordeur is altijd vervelend. Tocht, warmteverlies en inbraakgevoeligheid.
Het feit dat de verkopende makelaar toegeeft dat mbt de voordeur in het verleden problemen zijn geweest geeft in ieder geval een opening tot nader onderzoek. Stel de makelaar voor om gezamelijk een 3e partij een onderzoekje te laten uitvoeren en de bevindingen te aanvaarden.

Benader voor dit onderzoek Vereniging Eigen Huis. Zij hebben inspecteurs in dienst.

Los hiervan is een controle door politie en/of slotemaker geen gek idee. Dit ivm Veiligheidskeurmerk. Een eis bij veel opstalverzekeringen.