Lusten kamerplanten ook graag kalk, en zo ja, welke?

ik heb net de rozen en clematissen buiten van een portie kalk voorzien.
nu vroeg ik mij af, of ik daar sommige van mijn kamerplanten ook een plezier mee doe.
op google vind ik alleen info over buitenplanten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel veel kamerplanten zijn planten afkomstig uit een tropisch oerwoud, deze planten groeien in het organisch afval van dit oerwoud, dus in rottende bladeren, vruchten, takjes, vogelpoep enz. Bijna altijd is dit een zuur milieu, dus een lage P. H. Dus weinig of bijna geen kalk. Onze potgrond is zo samengesteld, dat het lijkt op de oerwoudgrond. Doordat de meeste mensen hun planten leidingwater geven, krijgen veel kamerplanten al te veel kalk via dat leidingwater! Vaak te zien, na een aantal jaren aan het wit uitslaan van de potgrond. Toch zijn er zeker ook planten die wel kalk nodig hebben, meestal zijn dit planten uit een open gebied, dus niet uit het oerwoud. Bijna altijd zijn dit ook planten die wel in de zon mogen staan. verder groeit iedere soort planten in zijn eigen optimale grond ,met zijn eigen P. H waarde, dus kalk.

je rozen eten geen kalk, dat is om de pH van de grond te verbeteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100