Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bruinkleurige plekjes op het element van mijn waterkoker, kan ik deze nog gebruiken?

het zit er uit als lichte roestplekjes, maar kan zo'n element roesten? Apparaat is overigens al ca 10 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kun je nog prima gebruiken.
Wij hebben een waterkoker die inmiddels zonder overdrijven al een jaar of 30 is en die heeft ook wel enige roest aan de binnenkant zitten, maar het water komt er altijd helder uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn de elementen van roestvrijstaal maar er kunnen zich wel roestplekjes op vormen. Het kan op zich niet veel kwaad alleen als de roest dieper komt kan er sluiting onstaan en de aardlek er uit vliegen. Dan is hij niet bruikbaar meer.
Roesten en kalkaanslag gaat sneller als er geen water in zit dus als je er altijd een beetje water in laat staan gaan ze langer mee.

10 jaar is een redelijke leeftijd voor een waterkoker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je prima gebruiken!!! Hebben wij ook! Wel is mijn advies om van tijd tot tijd even te ontkalken. Het fijnst vind ik dit met citroen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding