Welk wondermiddel werkt er goed tegen een verstopte afvoerbuis van het toilet?

De afvoer van mijn toilet zit verstopt.
Als je doorspoelt stroomt het water tot net onder de rand van de pot en loopt het vervolgens heel langzaam weg.
Wie weet er een wondermiddeltje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb het ook ooit gehad en niets hielp. Ik liet de loodgieter komen en die heeft een soort lange slang die hij erdoor heen boort en hij kwam niet verder op gegeven moment zat er iets waar hij niet door heen kwam. Na onderzoek bleek dat er een wortel van een boom in de tuin door de afvoerbuis gegroeid was. De wortel was net zo dik als de buis en volgde de weg van de buis gewoon. Ik moest een hele nieuwe afvoer hebben en heb nu kunststof buizen. De oude waren nog van steen. Als je dus in een oud huis woont en bomen in de tuin hebt is dit dus ook nog mogelijk.

Met een gootsteenontstopper (plopper) eerst proberen de verstopping los te zuigen/drukken.. Een middeltje gaat volgens mij niet veel effect hebben omdat het water te langzaam weg loopt. Pas als het water wat sneller verdwijnt zou je een gootsteenontstopper kunnen proberen zoals Crofty

Bij de doehetzelf zaak kun je ontstoppers kopen. Onder andere van het merk HG, zeg ik uit mijn hoofd. Erg agressief spul, maar het werkt prima.

Vloeibare ontstopper

kokend heet water.... zet je waterkoker aan het werk, een keer of vijf, dat moet de verstopping wel oplossen. zonder chemicalien etc en zonder met de ontstopper aan de slag te moeten :) succes!

Bij de AH kun je van hun eigen merk een plastic oranje fles met een blauwe dop kopen. Het is vloeistof.... Werkte bij mij prima. Sochtends erin gooien, en savonds na het werk doorspoelen maar.....

Wondermiddeltjes zijn meestal wonderbaarlijk giftig en dodelijk voor al de levende wondertjes op de wereld. Ik zeg; brandslang erop! Doet wonderen 

Neem een abonnement/verzekering bij zeker en mobiel. Kost iets van 7 of 8 tientjes per jaar. Als je een verstopping hebt, even bellen en binnen 24 uur wordt het opgelost. Geen dure ontstoppingsmiddelen meer kopen, gewoon even bellen. Werkt prima. http://www.zekerenmobiel.nl/p/1/Home.html

Cilit bang helpt bij mij altijd goef

Met een speciale veer. Dat is een dikke, flexibele spiraal (van ijzer) die je door een bochtige afvoer kunt duwen. Daarmee duw de de verstopping kapot of door tot ie loskomt. Te koop bij elke ijzerwarenzaak of DHZ-zaak.

mocht je er alle gegeven antwoorden niet uit komen dan kan het ook zijn dat een onverlaat iets in de pot gegooid heeft dat daarin niet thuis hoort een afwashandschoen kan dan uitkomst bieden.trek er een aan en voel dan of er iets in de zwanenhals van de toiletpot zit dat een verstopping veroorzaakt.soms zit er iets in waar achter allerlei troep blijft steken.Schik echter niet je kunt van alles tegen komen van zaklapmen tot kledig stukken.ook kun je de pot even losmaken van de grond zodat je van twee kanten in de stankbocht kan voelen of er een prop in zit.als je bang bent dat er naalden of andere gevaarlijke dingen in kunnen zitten kun je beter chemie handschoenen gebruiken want afwas handschoenen zijn snel lek geprikt en zou ik erg voorzichtig zijn.

het simpelste en werkt het beste is een torpedo jet op de tuinslang die onstopt en blaast de leiding tot de straat schoon

Er is geen wondermiddel , toiletpot eraf halen 2 schroeven en de inlaat eraf kijken waar de verstopping zit in pot, dan heb je geluk is het de afvoerpijp dan ligt het aan je handigheid .

Wat kan helpen (ligt aan de verstopping) is soda en kokend water. Maak zoveel kokend water als je kunt, of wat in je pot past. Gooi dan vervolgens soda in de pot en het kokende water erachteraan. Ook kun je de RSS (rioolreinigingsservice) bellen. Die komen het dan voor je oplossen. Als je een abonnement hebt (4-5 euro per maand betalen wij) kost het je verder niks. Heb je dat niet, dan ben je wel een paar centen kwijt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100