Wat is de reden dat de thermostaatkraan van onze douche slechts op 1 temperatuur ''instelbaar'' is?

De thermostaatkraan van onze douche kent slechts 1 temperatuur: lauwwarm. Op je hem nu helemaal de 'koude' kant of de 'warme' kant op draait, het water blijft dezelfde temperatuur houden. Alle filters zijn schoon en ontkalkt.
Wellicht is hij gewoon kapot?!

N.B. Het is een Grohe ongeveer zoals op de foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.6K

Het beste antwoord

Dan lijkt hij me inderdaad stuk. Als hij niet al te oud is, zou je er mee terug kunnen gaan naar de winkel.
Als het een oudje is, kun je overwegen om hem open te maken, mogelijk dat het mechanisme voor de temperatuurregeling hapert of vuil is. Dat laatste heb ik wel eens gehad (ook met een Grohe) en na schoonmaken, functioneerde hij weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de kraan bij de temperatuurregelaar opengedraaid en daar flink met een kalkoplosser in de weer geweest en zowaar, het probleem is opgelost. Jouw antwoord was dus het beste doordat dus idd de temperatuurregelaar vuil was. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Wellicht is je cv ketel er niet geschikt voor of moet afgesteld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben pas geleden een badkamer renovatie gehad. Daarbij is zo'n zelfde kraan als op de foto geplaatst! Hierna kregen wij al snel hetzelfde probleem als jij omschrijft!
De kraan is naar de fabrikant verzonden en deze bleek defect!
Nieuwe kraan gekregen en het probleem is nu opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke thermostatische douche/badkraan met keramische schijven moet vanaf aanschaf regelmatig gebruikt worden op verschillende temperatuurinstellingen.

Er bevindt zich ook een stelschroef om de watertoevoer te regelen.

Ook dient deze met regelmaat ontkalkt te worden en schoongemaakt indien deze dat zelf niet doet.

Dat geldt voor de dure Grohe alsmede voor de kranen die er naast hebben gelegen.

Let ook op de juiste aansluitingen ivm warm en koud water.