Ja en Nee.

Ja, aardbeien gaan harder groeien.

Nee, de gedroogde mest wordt vloeibaar en opgenomen door de plant die het weer doorgeeft aan de vrucht. Je krijgt dus een aardbei met geïnjecteerde koeienpoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, alles dat je eet, drinkt, inademt is al hergebruikt...
Ja dat zijn ze. Dat verbetert de grond en geeft voeding. Korrels zijn zelfs beter dan vloeibare koemest, omdat daar nog ammoniak in zit.
Amadea
13 jaar geleden
AArdbeien kosten wel wat. Ze vinden compost en ondergespitte oude stalmest erg prettig.
Maar koemestkorrels zijn ook erg in trek bij aardbeien.
Wat ze niet willen is bloed- en beendermeel dan maken ze veel blad en uitlopers en dat gaat ten koste van de vruchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle organische meststoffen zijn de koemestkorrels de slechtste, beter kan je de organische mest 'culterra' gebruiken, deze werkt uitstekend voor alle planten, fruitbomen, groente en gazon.
Dit is een samengestelde mest, van allerlei organische producten.