als ik me bij me broer inschrijf en hij wil later verhuizen heb ik dan recht op het huis ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als je als mede huurder op contract staat, dan mag je het huurcontract overnemen na een jaar samen gewoond te hebben. Anders kun je je ook nog beide als hoofdhuurder op contract laten zetten. Dan heb je beide evenveel recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee daarvoor heb je toestemming van de verhuurder voor nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal niet, alleen als de verhuurder akkoord gaat dat je mede huurder bent heb je recht op huurbescherming.
In alle andere gevallen worden de medebewoners verondersteld samen met de hoofdbewoner te vertrekken.

Hooguit zou bij overlijden van de hoofdbewoner iets anders kunnen gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is wel zo dat je een halfjaar de tijd heb om een ander huis te zoeken als je je bij je broer in laat schrijven,of dat de woningbouw voor een ander huis zorgt.Is het van een Particuliere huisbaas kun je nog wel wat regelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij overlijden gelden de zelfde regels.