ik heb een hanglamp met 2 zilverkleurige draden, hoe sluit ik die aan op een geel/groene en blauwe draad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
7 jaar geleden
geelgroen? je hoort een blauwe te hebben.
ronron1212
7 jaar geleden
Sorry een zwarte.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
I.d.d. op blauw en zwart (of op blauw of bruin)
Geel/groen is aarde, sluit je daar iets op aan dan tikt je aardlekschakelaar eruit. Dit natuurlijk alleen als de kleuren die gebruikt zijn correct gebruikt zijn..

Antwoorden (1)

Hallo, eigenlijk is de geel/groene draad de kleur voor de AARDE DRAAD. Dit hoort eigenlijk niet zo. Je hebt meestal een blauwe en een bruine draad voor de stroom en een zwarte draad als schakel draad. In dit geval kun je gewoon zelf even testen met een spanning zoeker WAAR stroom op staat. In dit geval zijn volgens mij de kleuren door elkaar gehaald. Niet erg maar wel verwarrend. Je kun de 2 zilveren draden dus gewoon aansluiten met bv. een kroonsteentje . Het maakt niet uit welke draad je op( in dit geval ) welke kleur aansluit. Prettig weekend.