wat zijn je rechten nog als huurder?

De woningbouw is gaan renoveren en met 5 werkdagen zou alles af zijn.
Huis is opgeleverd, maar er mankeren enorm veel punten aan de renovatie.
Nu zou dit binnen 14 dagen opgelost worden.
Er zijn maar een paar van de punten gedaan, de rest moet nog, maar de tijd is verstreken.
Inmiddels zijn we al 3 weken verder en niemand die luistert.
Wat kan je dan als huurder nog doen?
Wat zijn je rechten?
En hoe kan je dit gaan aanpakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Hoe ernstig is het?
(als je wil kan je dan een paar voorbeelden geven)

Als het ernstige gebreken zijn kan je een huurverlaging aanvragen

http://www.huurders.info/?id=1399

maar ook deze lijst kunnen bij de verlaging naar 40% horen:
http://www.huurders.info/?id=309
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dan, wat een lijst zeg, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik begrijp ook nooit waarom het niet in één keer goed kan. Ze zullen vast de goedkoopste aannemer genomen hebben. Met lelijk verfwerk kan je waarschijnlijk niks, maar ik zie wel een paar punten:
zeker twee dingen uit jij lijst zorgen voor:
"tocht door kieren van meer dan 8 millimeter "
en dat staat op Lijst C (verlaging mogelijk naar 40% van de maximale huurprijs) Ik zou alvast een onderhoudsprocedure starten, als het dan lang gaat duren hoef je tenminste wat minder te betalen.
http://www.huurders.info/?id=263 Tegelijkertijd proberen iemand bij de woningbouw te pakken te krijgen die iets voor je kan doen. Is er al iemand langs geweest?
Vraag naar namen en bel iedere keer met dezelfde. (sommige dingen schriftelijk doen, ook via email is handig als bewijsmateriaal, eigenlijk alles via email proberen te doen, kan je meteen foto's sturen) Ook langs een rechtshulp bureau kan geen kwaad, maar daar is het nu misschien nog wat te vroeg voor.

Andere antwoorden (2)

Het beste is om een aangetekende brief te sturen waarin je al je klachten vermeldt.
Vertel in die brief dat je verwacht dat de woningbouw binnen een maand de gebreken komt oplossen. Doen ze dit niet, dan mag je per maand (tot het opgelost is) een deel van de huur achterhouden.

Voor meer informatie kun je hiervoor terecht bij de Huurcommissie. Zij kunnen vaak ook bemiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst idd een aangetekende brief met daarin jullie bevindingen en de vermelding dat je de woningbouwvereniging in gebreke stelt. Stel in de brief een termijn waarbinnen je een reactie verwacht. Maak in de brief ook duidelijk dat je, als je binnen de gestelde termijn geen reactie krijgt, dat je de woningbouwvereniging aansprakelijke gaat stellen voor het niet nakomen van hun verplichtingen. Mocht dit idd zo zijn, dan rechtsbijstand inschakelen. Ik zou toch de huur doorbetalen, zo laat je immers zien dat jij een goed huurder bent.