waarom kiezen mensen in een lege wc-ruimte onbewust het achterste hokje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldt niet voor mij hoor.

Het beste antwoord

De reden die ik kan bedenken is dat mensen behoefte hebben aan de grootst mogelijke privacy in het kleinste kamertje. Bij het achterste hookje is de minste drukte van mensen die op en neer lopen en daarom kiezen ze daarvoor. Het is nog sterker bij urinoirs omdat die natuurlijk open zijn. Er lopen gewoon minder mensen langs!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat die het verst weg van de ingang is, dus de minste kan dat deze bezet is.
Zo redeneert de mens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als iedereen dan naar het achterste hokje gaat, onbewust, dan zal die vrijwel nooit vrij zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het is ook een redenatie, geen feit.
Dat is lang niet altijd het geval. Maar ik denk dat het te maken heeft met het onbewuste gevoel van privacy. Om een of andere reden voel je, je minder bekeken en is het rustiger voor je idee als je achter in de wc gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens..+1
Omdat men waarschijnlijk het idee heeft dat andere mensen de eerste lege wc in zullen gaan en dat dientengevolge de laatste het minst gebruikt is. De redenen zijn dus: het rustigste plekje; het meeste privacy; en hopelijk het minst vieze toilet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het onbewust het idee geeft dat je dan het minst hoorbaar ben mensen zetten vaak ook de handdroger aan zodat ze niet hoorbaar zijn ikzelf ga ook altijd naar het achterste hokje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, ik neem altijd de 2e
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem zelf eigenlijk meestal het op-een-na achterste hokje. Minder druk bezocht en daardoor vaak schoner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze denken dat dat het schoonste toilet is (wat dus beslist niet zo is omdat die het meest gebruikt wordt), en omdat mensen zich voor hun behoefte blijkbaar liefst zo ver mogelijk afzonderen.
Daarom neem ik tegenwoordig de eerste ; bijna altijd schoon, en geen rij voor de deur. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk totdat ik eentje heb die redelijk schoon is.
Als iedereen dat doet dan is de laatste het schoonst, maar als het druk is dan is dat weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kies heel bewust voor het achterste hokje omdat ik juist denk dat mensen makkelijk het eerste open hokje kiezen, waardoor het achterste hokje het schoonste is of in ieder geval nog (het meeste) wc-papier heeft.

Als het heel druk is (maar dan is het geen lege wc-ruimte meer) maakt het trouwens niets uit, dan moet je gewoon die pakken die net vrij komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet bewust maar onbewust. Mensen gaan in een restaurant ook graag achterin een hoekje zitten. En in een lange winkel lopen mensen prettiger op de zijpaden dan in het midden. Paskamers idem dito. Het is vooral psychologisch.

Als ik nodig moet ga ik niet eerst bedenken dat de achterste wc schoner is. Ik trek een deur open en keur de wc op viezigheid. Dat is voor mij veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het achterste hokje kies is dit zeker niet onbewust. Ik denk dan dat ik helemaal achteraan het meeste kans heb op een schoon toilet. (Want niemand anders is zo gek om helemaal naar de achterste te lopen toch?) Maar ja, als ik die antwoorden zo lees kan ik vanaf nu dus beter de middelste nemen ofzo! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ik dacht hetzelfde inmiddels. +1