Uit welk gedeelte van de eiken stam worden de bielzen gezaagd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

de biels wordt van de kern van de eik gemaakt.
dit is het harste hout.
omdat de jaarringen in het midden zit trekt de biels niet krom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk uit alle delen waar iets vierkants van te zagen is...

Ben wel eens op een houtzagerij geweest in Spanje en dat is echt spectaculair om te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het oog op kromtrekken zullen ze de stam in vieren zagen, meer bielsen zullen er niet uitkomen.
Dus eerst precies in het midden door de lengte en die twee helften ook weer precies in het midden.
Bij dunnere bomen gaat er maar een biels uit met de kern precies in het midden.
Denk dat ,dat de besten zijn.