We hebben een hond met vlooien te logeren, als hij weer naar huis gaat, gaan de hondenvlooien dan netjes met hem mee of springen ze op ons?

...want wij hebben zelf geen hond die het stokje kan over nemen.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Het beste antwoord

Meestal valt het wel mee,en de meeste vlooien verhuizen met de hond mee, het huis weer uit, maar helaas zullen ze zekere eitjes achter laten, hieruit komen larfjes, die zitten dan in kieren, vloerbedekking enz.
Ook deze larfjes zullen weer gaan verpoppen en daaruit kunnen nieuwe vlooien komen.
Ben je nu een paar weken weg voor wintersport en er komt niemand in huis, dan wachten al de verpopte larfjes net zo lang tot ze trillingen voelen van het lopen en komen direct daarna allemaal tegelijk uit en heb je een vlooienplaag.
Blijf je gewoon thuis en zuig je iedere dag, dan heb je waarschijnlijk helemaal geen last van die vlooien en zuig je ze gewoon steeds op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?

Andere antwoorden (8)

Het kan zijn, dat er een paar bij jullie blijven.....
Ik heb eens de planten gedaan bij mensen die met hond op vakantie waren.....
Het huis was vergeven van de vlooien en ze vonden mij erg lekker....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er blijven zeker weten veel vlooien achter, in het matras, tapijt, bankstel enz.
Koop een vlooienpoeder want dat is de enige manier om ze allemaal kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze blijven zeker!
als i weg is, alles(banken, jassen dat soort spul) goed met vlooienspul behandelen en hopen dat ze allemaal weg zijn
doe dit wel als er niemand in huis is, want het is erg giftig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn altijd vlooien die achter blijven, ze gaan op en in plekken zitten die niet zo erg belopen worden. ( slordig trouwens dat het baasje de hond niet even een vlooien behandeling geeft voor hij de hond uit logeren doet!) Maar goed, als de hond weg is, kan je het beste de hele huis goed stofzuigen en zo nodig behandelen met vlooien bestrijder. stofzuiger zak weg gooien. Als je niks doet, dan heb je op een dag misschien hetzelfde als iemand al schreef, dan gaan ze op jou zitten...Jakkie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hond zou geen vlooien moeten hebben en behandeld moeten worden, want dat beest wordt waarschijnlijk gek van de jeuk.
Er zullen ongetwijfeld een paar vlooien en zeker een paar eitjes achterblijven, die gaan op zoek naar hondenbloed, maar als dat niet voorhanden is, bijten ze mensen.
Dus kijk of je de hond kunt behandelen, en behandel na vertrek van de hond je huis (dierenwinkels hebben anti-vlooienspul, en sommige supermarkten ook - voor de hond zelf moet je echt goed spul hebben via een goede dierenwinkel of dierenarts).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
idd allereerst de hond behandelen, +
Jullie houden een herinnering aan deze logeerpartij. Vlooien.

Goed reinigen, zuigen, schoonmaken.

En dit WEL met de baasjes van de hond bespreken want dit kun je niet maken als je je hond uit logeren brengt. Van te voren goed nakijken uiteraard voordat hij elders gaat logeren. Elke maand een vlooienpilletje en je hebt nergens last van. Dus het is net nodig dat de hond zelf ook last heeft van vlooien.

Balen, dat je iemand helpt en dan hiermee geconfronteerd wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
actieve vlooien in deze tijd van het jaar? Dan zal het bij hun thuis wel helemaal erg zijn waarschijnlijk... vlooien die achterblijven springen op mensen. Met name de slachtoffers die ook altijd de pineut zijn bij muggen.
Ik zou zeggen stofzuig goed in alle kieren en naden en gebruik speciale spray om de vlooien te verjagen alsook de eitjes die later nog uitkomen nog nabehandelen. In tuincentra is zat te krijgen hiervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder getikt is een behandeling noodzakelijk eerst alle kleding wassen daarna gaat u goed stofzuigen vooral de plinten en de stof zak gelijk legen.
Dan komt het inspuiten van het vlooien middel spuit eerst het niet belopen oppervlakte in daarna de naden en kieren (plinten) dit naar een aantal dagen herhalen het inspuiten

De vlooien behandeling is niet zo giftig als men hier wel zo doen zeggen hier als wij als prof bestrijder komen moet je min 2 uur uit huis blijven deze stoffen licht het gif een stuk lager ook spreek je dan van onprofessioneel gebruik.

Plaagdieren bestrijder