Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een zilveren beeldje in welk schoonmaakmiddel kan ik die het beste zetten om het zwart er af te krijgen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Geen schoonmaakmiddel gebruiken, maar met zilverpoets. Wrijven en het blinkt weer!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je echt geen zilverpoets hebt kan het met allerhande huismiddeltjes zoals soda en alluminiumfolie, zinkolie, alcohol, groene zeep. In bijgaande link instructies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je pakt een bak, je legt aluminium folie op de bodem, vervolgens doe je er een schep soda in en vult de bak met lauw water, daarna leg je je zilveren beeldje erin te weken, en na een paar uur heb je een mooi schoon beeld!
Eventueel nog even goed afspoelen met heet water!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn ook doekjes voor, blijven je handen schoner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een eerdere vraag hierover op GV kwam de tip : sigarettenas en een oude tandenborstel.
Ik heb sindsdien allerlei zilveren dingetjes zo behandeld, en het werkt perfekt!!
Heel licht vochtige tandenborstel in de as drukken, en poetsen maar.....
Succes!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het een uurtje weken in een badje van lauw water met een scheutje bleekwater.Nadien heel goed spoelen en opblinken met een microverzeldoekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt de oplossing:

Enorm handig, een paar zilverpoetswanten van HMB.
Nooit geen vieze handen meer tijdens het poetsen van uw zilveren sieraden en zilveren objecten.

Deze poetswanten zijn speciaal geprepareerd voor het onderhoud van zilver.
U gebruikt ze zonder poetsmiddel. Hoe zwarter de poetshandschoenen, hoe beter het resultaat!
Laat uw zilver weer mooi glanzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe gek het ook klinkt probeer het eens met tandpasta ik gebruik dat zelf vaak om mijn zilveren ketting weer mooi te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat van HG een vloeibaar middel waar je je zilver in kunt dompelen. Als het beeldje te groot is kan je de vloeistof over het beeldje 'kwasten' (er zit een kwastje bij) en afspoelen onder de kraan. Ik heb er goede ervaringen mee.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding