Is kookvocht, bijvoorbeeld van aardappelen, pasta, boontjes, later, uiteraard afgekoeld, nog te gebruiken als water voor planten?

Ik vind het jammer om vaak prachtig, helder kookvocht door de gootsteen te spoelen. Volgens mij gewoon verspilling. Kan ik het niet gebruiken om aan de planten te geven, een dag later?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij kun je dat gewoon gebruiken mits er geen zout of kruiden inzitten.

Dat kun je gewoon gebruiken dat is niet schadelijk voor de planten. De enige reden om het niet te gebruiken die ik zo snel kan bedenken is dat het misschien zou gaan stinken als er toch wat etensresten tussen zouden zitten.

wees voorzichtig met kookvocht van aardappels daar gaan kamer planten aan dood dit werd vroeger ook voor het onkruid op terras gebruik[werkt zeer goed ook tegen mos] dus niet bij je plantjes nat van groenten kunt u ook gebruiken voor bij de jus

Zou jij dat willen drinken? Nee toch?!

Ja, kan prima, mits erg een zout bij is gedaan. Weet je dat thee ook heel goed is voor planten? Ik houd vaak thee over en vind het ook zonde om dat weg te gooien De planten zijn er heel blij mee.

Wat ben jij bewust bezig. Goed hoor! Pastawater is niet helder. Maar de rest kun je, afgekoeld, gebruiken. Net als het water uit de droger. Afgekoeld prima voor planten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100