wat is de metaalkleurige vloeistof die ik wel 'ns in plassen grondwater zie .Het is op terrein van natuurmonumenten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dit kan een uiterst dun laagje olie zijn, dat bovenop een plas water drijft. Afhankelijk van de lichtinval kan dat laagje ervoor zorgen dat het wateroppervlak er wat metaalachtig uitziet.

Het kan om motorolie of benzine gaan; in dat geval is sprake van vervuiling. Het kan ook om natuurlijke olie gaan; die komt bijvoorbeeld vrij wanneer sommige algen sterven waarna de algencellen uiteenvallen.

Als je twijfelt, kun je Natuurmonumenten een seintje geven; zij kunnen dan beslissen of ze eventueel een oppervlaktewater- of een bodemonderzoek doen.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bodem kan ook veel ijzer bevatten (roodblik),Dan zie je ook vaak een vlies op het water (blauwachtig).