Waarom altijd de toiletdeur proberen die op slot zit?

Ik vraag me het volgende af.

Als ik in een gebouw ben waar zich meerdere toiletten bevinden, waarom proberen mensen altijd de toiletdeur open te krijgen waar ik me op dat moment bevind? Terwijl de andere toiletten op dat moment niet bezet zijn.
Mensen kijken schijnbaar niet naar de rode indicator van het slot.

Misschien ben ik de enige die hier last van heeft. Ik vind het in ieder geval erg vervelend.

Wie heeft hiervoor de verklaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

ik denk dat jij de eerste wc pakt die op het oog valt, wat de meesten ook hebben. meestal de middelste als er meerdere wc zijn die open zijn en er staat eentje dicht dan trekt die de aandacht. . ik kijk ook vaak naar wc,s of ze schoon zijn en als ik ze vies vind kijk ik naar de volgende. als iemand de toilet netjes achter laat sluiten ze ook de deur achter hun als een deur open staat ga ik er van uit dat die viezer is dan die dichte deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Soms is het zo dat als de deur open staat dat ie alsnog op rood staan. Ik weet niet hoe dat is gebeurt. Maar heel soms zie je dat wel. Bijv. Bij mij op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval zit het rondje vaak precies achter de deurklink. Als je dan langs de deur loopt is het lastig te zien welke wel en welke niet op slot zit. Als er dan geen deur open staat, probeer ik een deur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een wc op school en als je die niet bezet is staat hij op rood, en als hij wel bezet is staat hij op wit. Ook willen sommige mensen kijken of het niet toevallig in zijn slot is gevallen en het gewoon open is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets bedoel ik ook.
Ik maak erg vaak mee dat het aan de buitenkant niet te zien is of het bezet is,ja dan brobeer je ,er wordt geroepen"bezet '"ik vind dat voor mezelf maar ook voor die ander vervelend,en vraag me af waarom de eigenaars van de gebouwen dit niet op korte termijn repareren.
13 jaar geleden
Ik merk wel vaak dat bij meerdere wc's 1 wc het populairste is, soms die recht tegenover de deur, soms die in hoek. Dus het zou kunnen zijn dat zowel jij als degene die later komt, een voorkeur heeft voor de wc op dezelfde plek binnen dat wc-blok.