Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het voordeel van speksteenkachels tov vloerverwarming

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vloerverwarming is erg makkelijk in gebruik, stofvrij, de warmte is goed verdeeld, geen koude tocht langs de grond en relatief goedkoop in gebruik, indien aangesloten op de c.v.
Elektrisch is wel duur in gebruik.

Een houtkachel, zeker een speksteenkachel, geeft een zeer aangename warmte, is gezellig en ze hebben een hoog rendament, kan je zelf aan hout komen, zonder te kopen, dan kan je zuinig stoken, maar moet je hout kopen, dan is het denk ik duurder dan een vloerverwarming.
Per dag heb je ongeveer een kruiwagen vol hout nodig , dat zijn er 30 in de maand, en s nachts aan houden valt niet altijd mee.
Er is wel koude tocht langs de vloer en je hebt meer stof in huis.
Maar zo geweldig fijn te hebben.

Aldus de trotse eigenaar van een speksteen kachel!
Ga er nog even hout in gooien, hij zakt wat af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk vind ik de warmte van een houtkachel veel lekkerder als van verwarming.
Ook de gezelligheid van de vlammetjes vind ik geweldig.
Qua kosten weet ik niet wat duurder is. Ligt er ook aan of je het hout moet kopen of ergens anders goedkoop aan kunt komen.
Een speksteenkachel blijft lang nawarmen. Vloerverwarming kan niet altijd, afhankelijk van de soort vloerbedekkeing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding