Ik wil een huis kopen, maar alleen als er een vergunning komt voor een dakopbouw. Hoe regel ik dat?

Een huis wat ik gezien heb wil ik kopen als er een dakopbouw geplaatst kan worden. Als dat niet kan wil ik het huis niet. Hoe voorkom ik dat ik het huis koop en later geen vergunning krijg, want dan had ik het niet willen kopen,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6K

Antwoorden (5)

Alleen de huidige eigenaar kan bij wijze van proef een vergunning aanvragen voor een dak opbouw.
Wordt dat afgewezen, dan heeft het voor u geen zin om dat huis te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
u kunt ook een voorlopig koop kontrakt afsuiten.
U heeft dan een kontrakt waarin staat dat u het huiskoopt met de voorwaarde dat u de koop definitief maakt als u de vergunning voor de dakopbouw krijgt.als dat niet lukt gaat de koop niet niet door.

Toegevoegd na 12 uur:
ik ben heel benieuwd naar de reden voor die minnen Ik weet 100%zeker dat er veel met vooorlopige koop contrakten word gewerkt door oa projekt ontwikkelaars n het og
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het beste als de huidige eigenaar actie onderneemt.
Die kan de kosten later doorberekenen in de verkoopprijs.
En als de koop niet doorgaat kan hij zelf zijn huis aantrekkelijker maken door er een opbouw op te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja wat het beste is hangt natuurlijk van de situatie af.Ik weet alleen dat er door projekt ontwikelaars in het og vrij veelvuldig gebruikt word gemaakt van voorlopige koopkontrakten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, omdat het huis nog niet af is heet het voorlopig. De term "voorlopig" suggereert meer vrijblijvendheid dan er in werkelijkheid is. Je zit aan een voorlopig koopcontract wel degelijk vast. Verbreek je het contract anders dan op basis van de overeengekomen ontbindende voorwaarde, dan kost je dat meestal 10% van de koopsom. in dit geval kun je beter kiezen voor een ontbindende voorwaarde in het contract. als de vergunning niet rondkomt gaat de koop niet door. dat is de veiligste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar als er in het koopcontrakt een ontbindende voorwaarde zit word dat dan niet een voorlopig koopcontract genoemd?
Volgens mij wel maar dat kan ik ook mis hebben hoor.
het word ook gebruikt voor huizen die wel af zijn maar wat een projektontwikkelaar op wil splitsen in appartementen dan zijn de voorwaardes dat de koop definitief word ls de benodigde vergunningen rond zijn
U kunt natuurlijk kijken of er in de zelfde straat vergelijkbare, legale aanpassingen zijn gemaakt, voor het geval het aanvragen van een vergunning een probleem vormt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de makelaar vragen om een aanvraag te doen bij de gemeente, bouw en woningtoezicht, welstandscommissie, als de verkoper het er mee eens is.
Zet als ontbindende voorwaarde die dakopbouw in het voorlopig koopcontract, dan heb je alvast enige zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan aan de verkoper een optie vragen op de woning.
Dit kost niets als je de tijdspanne en Uw verplichtingen respecteert. Een optie van 1 of 2 weken om U de gelegenheid te geven dit na te gaan bij de technische dienst van de gemeente waar het huis zich bevindt.
Dienst ruimtelijke ordening. Dat zijn architecten die voor de gemeente werken en alle decreten kennen of tenminste kunnen opzoeken in verband met de door u GEPLANDE WERKEN.. Ga er naartoe met een goede schets van de woning. Neem foto's van de woning mee.Teken de huidige situatie en wat jij zou willen veranderen, stel vragen zoals; is de woning vergund, werd er ooit bijgebouwd, of reeds wijzigingen aangebracht waarvoor een vergunning nodig was.
Weet te zeggen of er wijzigingen zouden komen aan de hoogte van de woning, zo ja welke, hoogt is zeer belangrijk.Zouden de buren daar hinder kunnen van ondervinden?Vraag en neem mee zo veel mogelijk folders en vraag welke websites je kan consulteren om te weten vb voor welke werken je een bouwvergunning nodig hebt en welke niet enz. Wie geeft premies en waarvoor? Je komt misschien ook in aanmerking om bepaalde werken in uw belastingaangifte aan te geven waardoor je dan later geld terugkrijgt wat altijd welkom is!
Breng mee, schets, nr van de kadastrale legger van de woning, juiste adres, naam van huidige eigenaar.
Men zal je kunnen vertellen in welke zone het huis zich bevindt. Sommige zones laten meer toe dan anderen.
Voor verkavelingen is het zeer moeilijk.
Veel succes ermee.
groetjes,