Wat betekent het begrip "uitwaaien" als het de deur van een woning betreft.

In mijn reparatieboekje van de woningstichting staat dat ik verantwoordelijk ben voor vervanging en herstel bij uitwaaien deuren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Als jij de deur open laat staan en hem niet vastzet met een haakje ofzo, en het waait en de deur komt met een klap tegen de muur oid waardoor hij stuk gaat of de ruit breekt ben jij zelf verantwoordelijk voor de schsde.

Uitwaaien is dus plotseling (meestal) open- of (soms) dichtslaan van een deur door de wind. Met mogelijk als gevolg schade aan de deur, deurkozijn of gevel.