wat betekent lana merinos polipropileno?

Ik kocht net een winterjurkje. op het etiket staat het volgende : 6O% lana merinos polipropileno, 30% acrilico, 10 % spandex. Dat eerste begrijp ik niet : is dat merinos wol of polypropyleen? Of mag je een mengeling opnemen in je percentage?

Toegevoegd na 10 minuten:
ik bedoel : is dat jurkje nu van 60% merinos wol, of 6O% polypropyleen met uitzicht van merinos wol, of 6O % bestaande uit een mengeling van merinos wol en polypropyleen? En indien dat laatste : mag dat dan op die manier vermeld worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er ook niks van vinden maar weet wel dat het een textiel is.

Het beste antwoord

Blijkbaar mag je een mengeling opnemen in je percentage, want het betekent merino wol, polypropyleen.

En ja, merinowol iets iets anders dan polypropyleen.

Zie bronnen:

Toegevoegd na 3 minuten:
Zojuist je toevoeging gelezen :)

Dat jurkje is gemaakt van een mengeling van de twee en ja, dat mag op deze manier vermeldt worden.

Ik zal kijken of ik nog een bron voor je vinden, maar weet zeker dat het mag, gezien mijn voormalige werk.