hoe houd je de wasmachine in een kleine badkamer droog (aan de onderkant)

In de badkamer staat momenteel nog geen wasmachine. Het gedeelte waar de wasmachine moet komen te staan, wordt nu kleddernat na het douchen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.3K

Het beste antwoord

ik leg er een opgerolde handdoek voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door een douchewand te plaatsen, desnoods met schuifdeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje moeilijk een voorstelling te maken van je badkamer.

Ik heb zelf ook een kleine badkamer, maar ik ondervind geen enkel probleem.

Een paar dingen die sowieso helpen:
- een douchegordijn of douchedeur
- een douchebak of drempel om te voorkomen dat het water door de hele badkamer stroomt
- een badmat helpt om de vloer buiten de douche droog te houden
- er zijn bakken te koop waar je je wasmachine in kunt zetten. Die zijn eigenlijk bedoelt om te voorkomen dat bij een overstroming van je wasmachine je huis blank staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad douchewand of goed douchegordijn, zet je wasmachine wat hogerop (niet op de vloer) en zorg dat de zijkanten goed kunnen luchten, ruimte ertussen dus. Douche zoveel mogelijk drogen na het douchen en douchedeur open laten staan (ventileren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn kleine badkamer heb ik een opstaand randje stenen gemetseld voor de wasmachine, zodat het douchewater er niet bij kan komen. Een zelfde randje is ook voor het douchegedeelte gekomen, als extra zekerheid. En tussen de douche en de wasmachine is een glazen plaat gezet, en douchewand, op het randje. Is er tegenwoordig ook van een soort kunstof materiaal, dus niet breekbaar. Zo had ik maximale garantie dat er geen nattigheid bij de wasmachine kon komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een wasmachine bak welke je ook nog op de afvoer kan aansluiten, mocht het gaan lekken dan wordt het water afgevoerd naar het riool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wasautomaat of droogautomaat plaatsen in een kleine badcel is vragen om moeilijkheden.

Alleen al door vochtvorming in de badcel kunt u problemen krijgen met de apparaten ook al ventileert u voldoende.

Het plaatsen van een douchecabine voorkomt spatwater maar geen voorkoming van vochtvorming.

Als u desondanks toch tot plaatsen overgaat sluit de apparaten dan aan op een dubbelpolige trekschakelaar die op zijn beurt weer is aangesloten op een aardlekgroep.

Zorg te allen tijde dat de huishoudelijke apparaten (wasmachine/droger) uitgeschakeld zijn tijdens het douchen.
En 2 apparaten kunt u aansluiten op een combischakelaar die draagt er zorg voor dat er niet 2 apparaten gelijktijdig draaien op dezelfde groep.

Toegevoegd na 2 minuten:
Diverse bouwmarkten verkopen ook wasmachine verhogers.