hoe 'n huis met enkel glas warm te houden tijdens strenge winters?

Ik heb nu geen geld om dubbel glas te laten plaatsen. En wil natuurlijk ook niet dat de stookkosten uit de hand lopen. Zelf kom ik niet verder dan dikke gordijnen en kaarsen. Maar ondertussen heb ik dromen over ijsbloemen aan de binnenkort van de ramen:-(

Toegevoegd na 22 minuten:
Wat 'n goede antwoorden allemaal vooral die luiken aan de buitenkant. Wordt wel weer even bang dat dubbel glas plaatsen in 'n oud huis misschien wel erg ingewikkeld wordt. Ben nl afhankelijk van anderen en 't wordt sowieso al 'n hele klus. Maar voor nu ben ik toch weer wat slimme tips verder.

Weet jij het antwoord?

/2500

je hebt op internet van die haarden waar bio ethanol of gel in kan. Je hebt ze in allerlei soorten, maten en prijzen. Ik heb er zelf 1 en als ik die aan steek voor een half uurtje blijft mijn huis best een hele tijd warm, zelfs als ik de verwarming er niet bij aan zet. En mijn ramen, deuren enz tochten heel erg, zeker met deze kou. Het is lekker warm, staat gezellig en je kunt het verwarmen zo lang je wil en je budget er voor is!

Hallo om de kosten van de energie in toom te houden zijn er 3 dingen 1 pluis de energie bedrijven uit ,hier is veel winst te behalen. 2 inderdaat dubbel glas ,maar ga zeker hiermee shoppen met het zelf plaatse hiervan vallen de koste best mee. 3 denk ook aan vloer en spauw isolatie, dit is ook zelf goed te doen en deze kosten verdien je met 1 of 2 jaar weer terug. deze klussen heb ik zelf maar gedaan ,en zijn goed te doen. met 1 en 3 heb ik een verlaging van 1000 euro per jaar gehaald dit in een woning van 1960

Je enkel glas probleem kan je oplossen met plastic folie. Er is een plastic folie in de handel dat met een dunne kleefstrip op het kozijn wordt gespannen. Persoonlijk was ik zeer sceptisch, maar goed, ons enige enkelglas raam (In de keuken) er toch mee behandeld zo rond kerst. En ja hoor.. Het werkt echt! Het hangt bij de bouwmarkten in een doosje bij de tochtstrippen ed. van tesa

Had je er aan gedacht of er een glastuinder bij je daar is goedkoop gewoon glas te koop snij dat op maat en plaats dat met tussen ruimte heb je een luchtbuffer en het werkt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100