Een bonsaiboom is een gewone boom, maar alleen een kunstmatige dwergvorm hier van.
Iedere soort boom heeft zijn eigen grond nodig.
Kalkrijk, juist zuur, met of zonder klei enz.
Dus is de keuze van potgrond afhankelijk van de soort boom.
Weet je welke soort boom het is , informeer dan bij de kweker welke soort grond bij deze boom het beste is.
Anders kies je misschien de verkeerde soort grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

klei/leemgrond is het beste voor bonsai.
en de laatste tijd zie ik ook cocos-aarde in opmars omdat je dan een betere buffer hebt voor de eventueele voeding die je gaat geven.