Wanneer krijg je te horen of je wel of niet de huurwoning aangewezen krijgt?

Ik heb afgelopen week gereageerd op een woning en de reageertermijn is om 12 uur vanmiddag afgelopen. Als ik nu inlog staat er bij de reactie dat ik dan op positie 51 sta en "De woning is aangeboden". Krijg ik dan ook te horen wanneer ik hiervoor definitief ben afgewezen of niet? En op welke termijn kan ik zoiets verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.9K

Het beste antwoord

Nee, als het goed is krijg je niet te horen dat je definitief bent afgewezen.

Normaliter werkt het zo dat je kunt kijken op internet, na inloggen, op welke plaats je geeindigd bent. Mocht je wel de uitverkorene zijn, dan pas neemt de woningbouw contact met je op.

De reden is waarschijnlijk dat er meestal erg veel wordt gereageerd op een aangeboden woning. Als de woningbouw iedereen persoonlijk moet laten weten dat men niet uitgekozen is, zijn ze daar gewoon een hele tijd mee bezig. Vandaar dus deze manier.

"De woning is aangeboden" houdt in dat de woning is aangeboden aan degene die het hoogst in de lijst stond. Wijst hij/zij de woning af, gaan ze door naar nummer 2 enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal krijg je niets te horen als je niet degene bent die de woning is toegewezen. Maar een telefoontje eraan wagen morgen geeft meer duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je inschrijftermijn geldt voor een aantal punten. Op elke woning waarj e binnen de termijn op reageert kom je in de rij met anderen die gereageerd hebben. Degene met de meeste punten (langste wachttijd en/of urgentie) krijgt de woning toegewezen. In dit geval zijn er dus 50 mensen die meer punten hebben dan jij.
Blijf kijken, blijf reageren. Maar calculeer in dat het soms heel lang kan duren. Jaren zelfs...helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed in ieder geval dat je je vroeg genoeg hebt ingeschreven. Ik heb zelf bij een woningbouwvereniging gewerkt en ik weet dat sommigen zelfs nooit aan de beurt kwam. Triest...Je moet je voorstellen: er komen steeds meer jongeren die een woning willen, mensen die scheiden krijgen urgentie en hebben dus een extra woning nodig, asielzoekers moeten een bepaald percentage van het woningbezit toegewezen krijgen. Dat gaat erg lang duren. En zo sneu voor jongere mensen., dat eindeloze wachten. Ik heb wat huilende, medeloze jongeren ontmoet op mijn woningtoewijzing spreekuur. Mar als er geen ruimte is, dan valt er weinig te verdelen. Tegenwoordig mag je je ook inschrijven waar je woont en waar je werkt, vanwege de economische binding. Zet meerdere mogelijkheden uit. En hou je ogen en oren wijd open of er ergens vrije starterswoningen worden gebouwd.
Wat ook nog kan: ouderen die in een te groot huis wonen en daar niet weg willen, kijken soms uit naar inwoning. Veilig idee voor hen. Vraag in je omgeving of iemand iets weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de economische binding bedoel ik iets anders.
Daar waar je woont ben je ingeschreven, in je woonplaats. Maar stel, je woont in A en je werkt in B, dan mag en kan je je ook in B laten inschrijven omdat je door je werk daar economisch gebonden bent. Snap je, dan zou je op twee paarden kunnen wedden. Het is een goed idee om die praktijk aan huis te hebben straks. Dekt zeker in de kosten. Ook belastingtechnisch.
Pas als men bij de 1e tien kandidaten zit krijgt men een uitnodiging om de woning te bezichtigen.
(in sommige gevallen 15)

Aan de hand van het ingevulde zoekprofiel en de controle daarop, spuwt de computer het resultaat daarvan uit. Bij woonversnellers gebeurt dat handmatig.

Toch kan het gebeuren dat men dichtbij die 10 zit en toch in de prijzen kan vallen als andere kandidaten niet aan de voorwaarden voldoen. (inkomeneis, gezinssamenstelling
of medische urgentie)

Men krijgt geen bericht van afwijzing, alleen als men nummer 1 is en niet aan de voorwaarden voldoet.

PS: LET OOK OP DE NIEUWE EUROPESE REGELS-
MBT DE INKOMENEIS VOOR SOCIALE HUURWONINGEN. (MIV 01-01-2011)