Moet je een zaadje van een appel planten in aarde, of kan hij blijven groeien op een watje?

Ik heb 2 weken geleden een paar zaadjes uit het klokhuis van een appel gehaald en samen met mijn tuinkers zaadjes op watjes gelegd en de watjes vochtig gehouden. Nu is het dus 2 weken later en zijn 2 zaadjes uit gekomen. Nu is mijn vraag: moet ik de zaadjes op de watjes laten liggen of in een pot met aarde? Het kan ook buiten maar ik weet niet of hij dat blijft groeien

Annoniempje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/zaadjes-appel-haal-plantje.111243

Het beste antwoord

Wel eens een appelboom zien staan op een watje? Een plant zal toch echt voedingsstoffen nodig hebben, en iets stevigs om in te wortelen. Slechts de eerste paar dagen of weken kan een jong plantje vooruit met de voedingsstoffen in het zaadje. Maar zodra de eerste worteltjes en blaaadjes zijn gevormd moeten die het overnemen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha klinkt best logisch maar toch bedankt! Uit eindelijk kan hij buiten groeien toch?

Andere antwoorden (1)

Ze moeten in de aarde. Een klantje kan geen voedingsstof maken van katoen (watje).
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Viridiflavus, waarom strooi je dan mest op de aarde, zodat het via de wortels in de plant belandt?
Reddie
9 jaar geleden
@viridiflavus , uit de grond heeft de plant fosfor en stikstof-verbindingen nodig.