Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een huis op het oog, maar mijn app nog niet verkocht. bestaan er constructies, die ervoor zorgen dat ik geen dubbele maandlasten heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
467

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Informeer bij je hypotheekverstrekker/adviseur naar de mogelijkheden. Belastingtechnisch is ook e.e.a. mogelijk.

Andere optie is je app. verhuren echter dan mag je geen gebruik maken van de belastingregel, tenminste als je dat legaal doet.
Risico bij verhuur is dat je huurder er wellicht niet uit gaat/wil bij verkoop. Je kunt dus eigenlijk niet zonder goed huurcontract wat betekent dat je het eigenlijk wel legaal moet verhuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.

Het enige dat je kunt proberen is een overbruggingskrediet, zodat je het in elk geval KUNT bestalen, maar dan nog betaal je je flink scheel, en er zit natuurlijk rente op. Uiteindelijk betaal je zolang je twee huizen hebt altijd voor twee huizen.

Wel mag je tegenwoordig twee jaar lang de hypotheekrente voor beide huizen aftrekken. Maar daarna houdt ook dat op, en dat kan een enorm financieel risico zijn.

Je kent zelf natuurlijk je eigen financiële situatie het best, maar over het algemeen zou ik iedereen het advies geven : éérst verkopen, dán kopen. Zou dat in het allerallerergste geval fout lopen, dan moet je hooguit tussendoor tijdelijke huisvesting betalen (en geen enkele hypotheek) en daar kom je in het algemeen makkelijker overheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuren is een interessante optie als je het goed doet.
1) Toestemming van de hypotheekbank is noodzakelijk. Het is voor de bank namelijk een risico extra.
2) Verhuur het dan gemeubileerd. Kale huurprijzen zijn tegenwoordig gemaximeerd. Gemeubileerd verhuren kan heel veel opbrengen. Als de huurder er dan niet uit wil dan heb je jarenlang hele hoge extra inkomsten.
Bedenk maar het volgende: Een flat met verkoopwaarde van €100.000 brengt gemeubileerd zo'n € 900 per maand op inclusief gas, licht, water, kabel.

Als het bovenstaande niet kan zijn er ook bedrijven die voor zo'n 75% van de waarde zo'n appartement kopen en het dan opknappen en dan voor 125% van de waarde verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat soort constructies bestaan niet.

Als je het huis koopt en je appartement heb je ook nog,
dan ben je simpelweg de eigenaar van twee woningen.
En dan moet je voor twee woningen betalen.
En dat is geheel jouw eigen verantwoording.

Je zult niet de eerste zijn die daardoor enorm in de financiele problemen is geraakt. Dus pas op.

Het gaat er dus maar om hoe laag kun je en wil je zakken met de verkoopprijs van je appartement.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verhuur je app. .
niemand hoeft het verder te weten .
stel wel een contractje op dat het voor een bepaalde tijd is en dat daarna de huurder weer weg moet .
je krijgt geen problemen als je binnen 1 jaar alles voor elkaar hebt en de huurder er weer uit is want na het jaar krijgen de huurders huurrechten en dan komt het wel aan het licht .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige makelaars nemen je vorige huis van je over als je bij hen (een duurder) huis koopt.
voornamelijk om de doorstroming op gang te brengen

verder sluit ik me aan bij de anderen, die zeggen: eerst verkopen, dan pas kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding