Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn diepvries snel ontdooien?

ik heb een prachtige SMEG ijskast met diepvriezertje in de ijskast. nu hangt daar een hoop ijs aan, maar de vriezer zit vol dus hem gewoon laten ontdooien kan ik niet. ik zie ook nergens een knop voor "snel ontdooien"....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik wacht nog even tot het weer gaat vriezen.
alles in een vuilniszak naar buiten, en ik kan rustig ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoop ik dat je héééel lang moet wachten :-)
Rieneke1
13 jaar geleden
haha dat hoop ik ook hoor!
de vriezer loopt niet weg ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een spuitbus van HG met ontdooispray. Leeghalen, ontdooispray, vanuit de verte met verlengstuk op de föhn (blijf uit het vrieshokje!) en die in de hoogste stand. Met een houten lepel steeds kijken wat je al los kunt prikken. Dat scheelt een stuk. Dan goed uitvegen, deurtje dicht, snelvries-stand en na een uur kan alles er weer in..

Bij voorkeur doen als je zo weinig mogelijk in voorraad in je vriezer hebt. Desnoods nu eerst de komende dagen zo veel mogelijk opmaken en dan heb je weinig dat uit de vriezer moet. Leg dat dan zolang in de koeling of buiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoewel het afgeraden wrodt, werkte het wel om een pan met goed warm water op een onderzetter in de vriezer te zetten.

Zet je bevroren spullen ondertussen in een koeltas (Of je wacht een weekje, dan vriest het weer buiten en kan je je spul gewoon een paar uur buiten zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgenavond vriest het weer, dus de hele zaak buiten zetten. Vriezer met een elektrisch kacheltje (zo'n blazer weet je wel) ontdooien. Gaat beresnel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik er een föhn bij, gaat als een trein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de spullen buiten neerlegt,dan pak je de fohn en heb je de vriezer binnen een uur dooi.
Daarna gewoon aanzetten,,,en de ijskast eerst op temperatuur laten komen.
Daarna pas de spullen er weer in.
Scheelt weer energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Mis.
De nog koude spullen gelijk weer de diepvries in bespaart energie. Op jouw manier ga je eerst de diepvries verder koelen, en laat je de inhoud verder opwarmen. Als je de nog deels koude spullen direct teruglegt, heb je minder warme lucht in je vriezer die je moet koelen, en je inhoud is nog koeler, dus weer sneller op diepvriestemperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks de min,heb je volkomen gelijk.
Zat effe niet goed op te letten.
jc54
13 jaar geleden
Ik heb die min er niet neergezet, zo slecht vond ik het antwoord niet. Maar er zijn altijd van die grapjassen die gauw een min geven als iemand anders een reactie heeft gegeven.
Zelf ontdooi ik de vriezer ook met een föhn en/of een heteluchtkacheltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry dan van mijn kant.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding