Deur van de verwarmingsketel sluiten?

Ik wil de kattebak in de berging zetten waar ook de verwarmigsketel hangt, volgens mijn vriendin moet die deur dicht blijven? Het is een heel klein hokje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Nee hoor, die deur hoeft helemaal niet dicht, tenzij het om een hele oude verwarmingsketel gaat.
De nieuwere (10 jaar) hebben een intern systeem voor verbranding waardoor de afvoergassen ook naar buiten afgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat lijkt mij helemaal niet nodig. De deur bij mijn verwarmingsketel staat al 37 jaar open en dat zonder enig probleem. Je kat moet tenslotte ook in en uit kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke goed aangesloten cv installatie heeft zijn eigen
systeem van aan en afvoer mbt zuurstof en verbrandingsgassen. Tijdens een storing moet het geheel
uitschakelen. U kunt ten overvloede een koolmonoxide-
detector daar ophangen en een kattenluikje in de deur monteren, dan blijft de kattenbak altijd toegankelijk voor
de kat. Iedereen tevreden. Dus als het aan de kat lag......