Deur van de verwarmingsketel sluiten?

Ik wil de kattebak in de berging zetten waar ook de verwarmigsketel hangt, volgens mijn vriendin moet die deur dicht blijven? Het is een heel klein hokje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee hoor, die deur hoeft helemaal niet dicht, tenzij het om een hele oude verwarmingsketel gaat. De nieuwere (10 jaar) hebben een intern systeem voor verbranding waardoor de afvoergassen ook naar buiten afgevoerd worden.

Dat lijkt mij helemaal niet nodig. De deur bij mijn verwarmingsketel staat al 37 jaar open en dat zonder enig probleem. Je kat moet tenslotte ook in en uit kunnen lopen.

Elke goed aangesloten cv installatie heeft zijn eigen systeem van aan en afvoer mbt zuurstof en verbrandingsgassen. Tijdens een storing moet het geheel uitschakelen. U kunt ten overvloede een koolmonoxide- detector daar ophangen en een kattenluikje in de deur monteren, dan blijft de kattenbak altijd toegankelijk voor de kat. Iedereen tevreden. Dus als het aan de kat lag......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100